Dissecció d’un pulmó de xai

Aquest curs estem estudiant amb els alumnes de 3r ESO com funciona i què formen els principals aparells i sistemes del cos humà. Per entendre com funciona l’aparell respiratori, hem fet una dissecció de pulmó de xai. D’aquesta forma, hem pogut entendre com entra l’aire per la tràquea fins als pulmons (inflant-los). També hem fet la prova d’inflar un únic pulmó o part d’aquest. Hem pogut comprendre i veure quines parts formen l’arbre bronquial i veure algunes de les característiques dels pulmons i els teixits que el formen.

Per acabar la pràctica, cada alumne ha hagut de fer-se una hipòtesi sobre si el pulmó flotaria o no en aigua. I tu, quins resultats creus que hem obtingut?