Dimecres 10 de juny. GELATS!

Bon dia famílies,

Aquest any estem de celebració a l’escola, ha fet 100  anys. Fa els mateixos anys que va néixer Gianni Rodari mestre, escriptor i pedagog italià. És una de les figures més rellevants de la literatura infantil. A continuació us convidem a escoltar el conte: “El castell de gelat” que pertany al llibre “Contes per telèfon”.

Què us ha semblat el conte? La proposta d’avui, seguint la temàtica de la història, és molt refrescant, sobretot a l’estiu quan fa molta calor. Us animem que feu GELATS!

Si busquem la paraula GELAT al diccionari, trobem que té 2 definicions,

adj. [LC] Fred com el glaç. En brolla una aigua gelada. L’aigua era freda, gelada.
m. [LC] [HO] [ED] Beguda o crema congelada, feta a base de llet i aromatitzada amb substàncies emprades en confiteria.

El seu origen és molt antic, va sorgir a la Xina, d’allà es va passar a fer a l’Índia, i d’allí a les cultures perses, i finalment a Grècia i Roma. Però no va ser fins al segle XIII que el gelat va quedar arrelat a Europa, va ser gràcies a Marco Polo

Els gelats poden ser de molts tipus. Us n’explicarem com fer-ne de 2 varietats:

• GELAT DE IOGURT AMB FRUITES

INGREDIENTS:

-1 iogurt grec o líquid (pot ser ensucrat).

-Fruita variada: gerds, nabius, kiwi, mango… (la fruita que us agradi més, si té un color vistós quedarà millor).

Primer heu de netejar les fruites i tallar-les en trossos (grans o petits, com preferiu). A continuació barregeu la fruita amb el iogurt i la poseu al motlle de fer gelats, també podeu fer servir un got d’un sol ús, hi poseu el pal o bé la cullera (per a poder-lo agafar), finalment ho poseu al congelador, com a mínim 3 hores, però és millor que hi estigui tot el dia.

• GELAT CASOLÀ DE FRUITA

INGREDIENTS:

-200 g de polpa d’una fruita (maduixes, plàtan, préssec, síndria, meló…).

-Almívar fet amb 100 ml d’aigua i 50 g de sucre.

Primer fareu l’almívar. Per a fer-ho posareu a bullir l’aigua amb el sucre, fins que es dissolgui, el reserveu. Després s’ha de liquar la fruita o passar per la batedora. A continuació barregem la fruita amb l’almívar i omplim els motlles per a polos (si no en teniu, podeu utilitzar gots de plàstic d’un sol ús) i posem el pal o una cullera (per poder-lo menjar), o bé en un recipient més gran d’on després traurem boles. Finalment ho portem al congelador com a mínim 3 hores, però ja sabeu que és millor que hi estigui tot el dia.

• Una altra activitat molt refrescant és  RECERCA DEL TRESOR AMAGAT, consisteix a descongelar animalons o petites joguines que tingueu a casa.

QUÈ NECESSITEU?

-Animals petits o joguines.

-Motlle per a congelar els animalons o les joguines (bossa petita, carmanyola, safata….).

-Aigua.

-Estris de cuina (culleres, forquilles, gots, plats…).

-Xeringues o pipetes (opcional).

-Sal.

Per començar podeu posar els animalons o les joguines en motlles de glaçons, en petites bosses, en algun recipient… i afegiu aigua. Quan estiguin congelades les desmotlleu. El resultat són aquests blocs de gel.

Poseu els blocs de gel en una safata, l’objectiu és que els infants desfacin el gel. Per a fer-ho poden utilitzar xeringues, culleres, diferents estris de la cuina… que puguin tirar aigua sobre els animals congelats (si feu servir aigua calenta, es desfà abans), també podeu fer servir sal (fa que el gel es desfaci més ràpidament). L’objectiu és que els infants desfacin el gel i puguin agafar l’animal, d’aquesta manera s’adonaran que el gel es transforma en aigua.

Per acabar us animem a resoldre aquesta endevinalla:

Llepa’m, llepa’m sense parar,

de molts gustos jo puc ser

i si al sol em fas estar,

ben segur que em desfaré.

Sabeu què és?

Espero que gaudiu les propostes i que no us quedeu GELATS!

Us RECORDO que NO CAL que els vostres fills i filles facin totes les ACTIVITATS, podeu escollir aquella que més us agradi o que trobeu més interessant.

Ja sabeu que estarem molt contentes si ens podeu fer el retorn de l’activitat als nostres correus electrònics:

3 anys lidiaperez@pereanton.cat

4 anys lauraramos@pereanton.cat

5 anys mariasalles@pereanton.cat

Equip de mestres d’educació infantil