Erasmus+ 2018: Reggio Emilia

Gràcies a ERASMUS+ KA1 un equip de mestres de l’escola va poder anar a Reggio Emilia (Itàlia) on van assistir a la formació “La cultura del atelier. El enfoque educativo de Reggio Emilia”.

El treball fet allà ha tingut incidència en els diferents àmbits escolars: ha obert la mirada a un nou disseny dels espais de l’escola i s’han incorporat noves estratègies d’aprenentatge autònom.  Amb l’objectiu de millorar el rendiment acadèmic i la motivació de l’alumnat, així com crear una millor cohesió i col·laboració de l’equip docent.

Vam participar a la jornada: “El programa ERASMUS+: una oportunitat d’internacionalització”, organitzada pel servei territorial Maresme- Vallès Oriental a l’ Institut Celestí Bellera de Granollers. Vam iniciar-la amb una sessió informativa sobre les possibilitats del programa ERASMUS+ i els passos a seguir per a sol·licitar-lo i la presentació d’experiències de centre. Tot això, amb l’objectiu de facilitar l’intercanvi entre els assistents i els ponents i servir d’exemple.

La formació en centre sobre el pati i el joc i la formació “La cultura del atelier” ens han ajudat a repensar el pati com a espai de joc, de relació i aprenentatge.

Els espais són diferents situacions  on es disposa de material perquè l’infant sigui espontani i autònom en el seu aprenentatge i les seves relacions. D’aquesta manera actua, observa, experimenta, construeix, inventa, imagina, comparteix, s’emociona… lligat al seu propi batec.

Elaborem poemes visuals, partint de la celebració del centenari del naixement de l’artista Joan Brossa. Hem establert paral·lelismes amb el treball que van desenvolupar sobre la metàfora a Reggio Emilia.