Projecte 50/50 d’estalvi energètic

Durant aquest curs escolars, l’escola participarà del projecte 50/50 d’estalvi energètic. La Diputació de Barcelona posa a l’abast dels ens locals, l’Ajuntament i centres educatius recursos necessaris per dur a terme iniciatives d’estalvi energètic.

El projectes d’estalvi energètic en centres educatius 50/50 tenen l’objectiu d’incentivar l’estalvi energètic en escoles i instituts a partir de l’aplicació de bones pràctiques en l’ús i la gestió de l’energia. La metodologia que es fa servir és el 50/50, que consisteix en introduir incentius econòmics a l’estalvi energètic aconseguit. L’ajuntament (que és qui paga les factures) i l’escola signen un compromís on el primer es compromet a retornar el 50% dels estalvis econòmics aconseguits i l’equipament es compromet a aplicar un conjunt de bones pràctiques i liderar el projecte.

Com a resultat, tothom hi guanya! L’escola ensenya als alumnes com estalviar energia a través del canvi de comportaments i obté recursos financers addicionals, l’administració local té menors costos energètics i la comunitat local un medi ambient més net.

Aquesta és una actuació vinculada als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) , principalment:

Educació de qualitatEnergia neta i assequibleAcció climàtica