Durant les darreres setmanes, els i les alumnes de 4t s’han endinsat en un apassionant viatge per l’Edat Antiga. Aquesta Situació d’Aprenentatge va sorgir arran de la curiositat que els va despertar el treball sobre la Prehistòria que van fer a 3r. Després de descobrir com vivien els primers humans, van començar a fer-se moltes preguntes: com van sorgir les primeres ciutats? Per què vam deixar de ser nòmades i recol·lectors? Què va fer possible que les persones s’establissin en un mateix lloc i construïssin grans civilitzacions?
Per donar resposta a totes aquestes inquietuds, els infants han treballat en equips cooperatius i s’han convertit en autèntics experts d’algunes de les civilitzacions més importants de l’Edat Antiga: els sumeris, els ibers, els egipcis, els grecs i els romans.
Cada equip ha investigat molts aspectes de la seva civilització i ha plasmat tots els aprenentatges en la creació d’un lapbook molt complet i creatiu. A més, han tingut l’oportunitat de compartir tota la feina feta amb les famílies, explicant-los tot allò que han descobert durant el projecte.
Actualment, continuen treballant amb molta il·lusió en la creació d’una línia del temps gegant. En les properes setmanes, aquesta línia del temps es convertirà en l’eix d’una activitat de robòtica molt especial: construiran un robot amb peces de Lego que recorrerà les diferents etapes històriques mentre explica algunes de les fites més importants de la història.
Han treballat de valent, han après moltíssim i, sobretot, han gaudit descobrint com les primeres civilitzacions van transformar la manera de viure de la humanitat.







