Trets d’identitat

L’escola TRES PINS ofereix a l’alumnat sord un equip docent compromès i un projecte educatiu que promou la seva inclusió impulsat per tota la comunitat escolar.

L’escola, marc d’educació normalitzat, permet oferir a l’infant sord, per mitjà del Projecte Bilingüe, els mitjans necessaris per al seu desenvolupament personal, emocional, intel·lectual, lingüístic i social.

El currículum de l’alumnat sord té com a referent el currículum oficial. Aquest fet afavoreix un major assoliment dels objectius educatius i promou actituds de tracte igualitari, respecte de les normes de convivència, solidaritat, tolerància i cooperació entre els nens i nenes sords i oïdors.

Es distingeixen dos àmbits de treball de l’agrupament:

• Dins el grup-classe
  • En grup específic d’infants sords

L’agrupament comparteix el currículum ordinari a l’aula amb els companys oïdors. Hi són atesos pels mestres de l’escola i pels MALLs i logopedes del CREDAC Pere Barnils, que comparteixen i coordinen la tasca educativa.

L’escola TRES PINS promou la convivència i l’ensenyament d’aquestes dues llengües, la llengua de signes catalana i la llengua oral catalana, valorades i usades regularment per tota la comunitat escolar.

La llengua de signes catalana, LSC, és la llengua utilitzada per la comunitat sorda del nostre país. És una llengua natural i plenament desenvolupada, com la resta de llengües del món.

L’alumnat sord aprendrà la llengua oral catalana en les vessants escrita i parlada.

El predomini d’ús i competència d’una o altra llengua serà diferent per a cada nen i nena sord/a.

L’equip de logopedes del CREDAC Pere Barnils, assignat a l’escola, és el responsable, en coordinació amb els mestres, del desplegament del currículum específic dels nens i nenes sords: realitza la traducció – interpretació en LSC dintre de l’aula ordinària i promou l’aprenentatge de les llengües en grup específic.

La llengua de signes és considerada com a primera llengua de comunicació i d’aprenentatge per als alumnes amb sordeses severes i pregones ja que els permet l’adquisició normalitzada, des del punt de vista cronològic, del llenguatge; amb tot el que això comporta:

• Els assegura la comunicació completa i integral des de les primeres edats.
  • Juga un paper important en el seu desenvolupament cognitiu i social.
  • Permet l’adquisició de coneixements del món que els envolta i del currículum.
  • Possibilita un accés significatiu a la llengua escrita.
  • Facilita l’aprenentatge de la llengua oral (parla i audició).