Documentació

La cultura digital apareix en pràcticament tots els documents bàsics del centre. A continuació es remarquen els aspectes més importants de cada un d’ells.

PEC

Bàsicament, apareix en tres aspectes:
  • Un dels plantejaments educatius del centre és: “Ús responsable de la tecnologia: per poder treballar i avaluar per competències, és imprescindible que l’alumne utilitzi una àmplia diversitat de recursos i de tecnologies, especialment per cercar i contrastar informació. També cal que tingui criteris per classificar-la, ordenar-la, sintetitzar-la i processar-la. Només així podrà arribar a conclusions i presentar resultats. Les TIC, sens dubte, permeten que aquest procés sigui ràpid, però cal fer-ne un ús responsable. El centre està totalment digitalitzat i el professorat vetlla pel seu ús correcte, però tenint molt clar que les TIC són només una eina per aconseguir l’aprenentatge dels alumnes.”

• L’objectiu 4 del PEC és: “OP1. Desenvolupar les competències de l’alumnat i les habilitats socials a través de metodologies actives d’aula i de l’ús habitual de les TIC/TAC.”

• Definició de perfils professionals. “A partir dels plantejaments educatius i dels objectius anomenats anteriorment, els següents perfils professionals són necessaris per a l’acompliment d’aquest projecte: Plurilingüisme, Diversitat, Treball per projectes, TIC/TAC, Coordinació tutorial.

Bàsicament apareix en quatre apartats:
  • Detalla les funcions del coordinador digital del centre i de la comissió digital del centre.

• Es detalla el projecte digital com a projecte d’innovació de centre.

• Es designa la cultura digital com a àmbit prioritari de formació del professorat.

• S’introdueix en la normativa de convivència, especialment pel que fa als mòbils.

NOFC de l’escola Montseny

PROJECTE DE DIRECCIÓ

El projecte de direcció només cita l’objectiu del PEC respecte a la cultura digital i assumeix els objectius, accions i planificació que ja està detallada en aquesta Estratègia Digital de Centre (EDC).

A la PGA també s’inclou l’àmbit digital, en concret el curs 2022-2023 s’ha tingut en compte i
s’han establert els següents objectius:
1. Coordinar-se amb el mentor digital per establir la cultura digital i EDC
2. Potenciar l’ús de la web entre el professorat
3. Seguir implementant el pla pilot de Digital Democràtic
4. Dinamitzar l’ús pedagògic de la dotació de portàtils de cicle superior
Es continuarà vetllant per l’acompliment dels objectius de l’EDC temporitzats al llarg dels
quatre cursos incloent-los a la PGA de cada curs.