Activitats 2020/2021

HOME SWEET HOME

Aquest curs, com a escola verda que som, ens vàrem proposar com a objectiu ampliar els espais per a la natura i els recursos pedagògics que ens poden aportar. Per aquesta raó vam decidir participar al projecte “Activa el teu pati” de l’Ajuntament de Girona, presentant la sol·licitud amb el corresponent projecte “Augmentem els espais de natura”.

Amb la subvenció de 613,80 € que se’ns va concedir i una part del nostre pressupost, hem col·locat als patis de l’escola 12 Caixes niu per a ocells insectívors i 3 Hotels d’insectes pol·linitzadors, per atreure a la fauna i utilitzar aquests elements per l’apropament dels alumnes a la natura.

Aquesta actuació ha anat acompanyada d’uns tallers relacionats amb aquestes temàtiques, per tal de mostrar als alumnes la importància d’aquestes espècies i la necessitat d’ajudar-les, també dins del pati escolar. Se n’han realitzat 3 als alumnes de 5è de primària sobre ocells insectívors i 3 als alumnes de 6è de primària sobre insectes pol·linitzadors, en total 6 tallers formatius, repartits en 2 jornades d’una durada d’hora cadascun. Aquests tallers els ha realitzat un representant de l’Associació Gestió Natural.

L’alumnat de 6è ha estat l’encarregat de difondre aquesta activitat a la resta de curos de l’escola a través d’uns vídeos d’elaboració pròpia i en llengua anglesa, dins del projecte GEP al qual participa la nostra escola.

Ha estat una experiència realment positiva i enriquidora!