Història

El CEIP Migdia es va obrir el curs 1979/80 davant el fort creixement de l’eixample de Girona. En aquells moments i, arran de l’annexió del poble de Palau, va substituir les seves escoles incorporant-ne alumnes i mestres. La construcció es va fer en una zona d’hortes i rajoleries als afores de Girona.

Va ser una de les últimes escoles que va dissenyar el “Ministerio de Educación y Ciencia”, abans que les competències en matèria d’Educació passessin a la Generalitat de Catalunya. Com a fet curiós, l’escola no ha estat mai inaugurada, potser esperant fer-ho conjuntament amb l’Institut Santiago Sobrequés, el nostre veí, va acabar passant per alt.

El que sí que vam celebrar, va ser el 25è aniversari, el curs 2004/05. Durant el curs es van realitzar una sèrie d’actes en els quals es va voler tenir un especial record per totes les persones que havien format part del centre al llarg dels 25 anys: alumnes, mestres, personal d’administració i servies, pares i mares, etc.

La nostra escola vol seguir fent història, posant un petit gra de sorra en la construcció d’una societat rica en valors i d’una ciutat de la qual ens en puguem continuar sentint orgullosos.