Pla Català de l’Esport

FEM ESPORT

Participant en el Pla Català de l’Esport pretenem posar a l’abast de tot l’alumnat, la pràctica d’activitats físiques i esportives a nivell extraescolar, i aprofitar el gran potencial d’aquestes activitats per contribuir a la seva formació personal i cívica.

Els objectius més destacables d’aquest projecte són:

• Incrementar la participació en activitats físiques i esportives en horari no lectiu amb una incidència especial en el col·lectiu de noies.
• Aprofitar el gran potencial educatiu i formatiu de les activitats físiques i esportives, cercant la
participació per damunt de la competitivitat.
• Potenciar la funció integradora i de cohesió social de l’esport escolar, facilitant l’accés de tots els nens i nenes a la pràctica esportiva escolar, i en especial dels nouvinguts.
• Contribuir mitjançant la pràctica esportiva a la formació en valors com la tolerància, el respecte als altres i a les regles, la confiança en un mateix, l’esforç de superació, l’autocrítica, l’autonomia, la capacitat de decisió, l’autogestió, la cooperació, el treball en equip, entre d’altres.
• Fomentar la pràctica regular d’activitats físiques i esportives i l’adquisició d’hàbits saludables que contribueixin a un millor benestar.
Les diferents activitats organitzades a la nostra escola, són canalitzades a través de l’AMPA, que ofereix una pràctica diversa que, actualment, consta de bàsquet, patinatge i activitats relacionades amb el ball esportiu, la psicomotricitat i la iniciació esportiva.

D’altra banda l’AMPA amb la col·laboració de l’escola, també promou activitats de cap de setmana obertes a totes les famílies com:
• CAMINADES
• PARTICIPACIÓ EN EVENTS ESPORTIUS
• TROBADES ESPORTIVES

Dins l’horari lectiu, l’escola participa en trobades interescoles, que s’engloben dins l’àrea d’EDUCACIÓ FÍSICA i que comparteixen els mateixos objectius:
• JOCS TRADICIONALS (2n curs)
• CURSA D’ORIENTACIÓ (4t curs)
• TROBADA ESPORTIVA (6è curs)

A més, també s’intenta que l’alumnat pugui conèixer diferents esports que es practiquen a la nostra ciutat, a partir de col·laboracions amb entitats esportives del territori.