Projecte d’estadística a 6è: Valorem les colònies

Aprofitant les colònies, les noies i nois de 6è ens hem endinsat en el món de l’estadística. Com?

Hem fet un doble estudi estadístic de diferents aspectes. Un, sobre una mostra de 23 alumnes (participants) i el segon, sobre una mostra de 26 alumnes (grup). Els aspectes valorats (entre 0 i 9) han estat: percepció general, activitats de neu, activitats en temps lliure i el menjar. I ho hem recollit en un full de càlcul.

I totes aquestes dades, les hem expressat en diferents diagrames.

dav
burst
dav

En aquest projecte hem descobert paraules i expressions com mostra, variable, mitjana, mediana, rang, moda, %, graus d’un angle, tipus d’angles, elements del cercle i la circumferència, regla de tres o proporcionalitat directa…, hem utilitzat eines com el regle, el transportador, el compàs

Però el més important, hem sabut explicar-ho utilitzant un llenguatge apropiat, hem sabut relacionar conceptes diversos, adonar-nos si anàvem bé o havíem de canviar i buscar altres solucions, treure informació d’un gràfic i, sobretot, gaudir del treball en grup aportant cadascú la nostra.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *