Sobre el servei de Consergeria durant les activitats extraescolars

Us informem dels imports i dates de cobrament del servei de consergeria de l’escola que l’AFA contracta els dies que hi ha activitats extraescolars, que es cobrarà només a aquells infants que facin extraescolars dins del recinte de l’escola. Les quotes es van aprovar durant l’Assemblea de l’AFA del 30 de setembre i són les següents:

• 1ª Quota de consergeria DESEMBRE (1a quinzena): 24 € per infant
  • 2ª Quota de consergeria MARÇ (1a quinzena): 24 € per infant

El mètode de cobrament serà el mateix que la quota anual de socis de l’AFA, és a dir que no cal fer res.

El perquè del conserge: què és i què fa

Les escoles exigeixen la figura d’un conserge durant les hores que durin les activitats no lectives dins del recinte. El conserge es fa càrrec de l’escola i dels infants durant aquestes hores i actuarà en cas d’imprevistos que puguin ocórrer, serà el o la responsable dels plans d’actuació en situacions d’emergència, accidents, etc. i és també és la persona encarregada d’obrir i tancar la porta principal.

El conserge també és qui coordina l’entrega dels infants: des del tutor de classe al professor de l’extraescolar, incloent-hi la possible espera fins que els espais estiguin lliures i, posteriorment, l’entrega als pares a la sortida de l’escola en acabar l’activitat.

Aquest servei imprescindible es contracta a part de les extraescolars un cop estan tancats els grups i horaris. El cost de 494 €/mes fa que sigui necessari el pagament d’una quota que repercutirà a aquells infants que fan com a mínim una activitat extraescolar als espais de l’escola (no es compta doncs l’activitat de piscina). La quota surt aproximadament a 8 €/mes. Aquest any, excepcionalment, l’AFA assumirà una part del cost, deixant en 6 €/mes per infant la quota a pagar per tots aquells que participin de les activitats extraescolars en espais de l’escola, independentment de si fan una o més extraescolars. I per alleujar la càrrega a les famílies, en els cas d’haver-hi germans que també participin de les activitats extraescolars en espais de l’escola, la quota d’aquests es reduirà a la meitat, i l’AFA assumirà la diferència.

Fotografia de Gabriel SellanesFoter.