Ordinadors contra la bretxa digital

Com us anunciàvem a l’última reunió de l’AFA, recentment s’han adquirit 10 ordinadors portàtils tipus Chromebook per ajudar a tots aquells alumnes que ho necessitin a seguir les classes en línia en cas de confinament. Els Chromebook són ordinadors que funcionen amb el sistema operatiu Chrome i que estan dissenyats per treballar sempre connectats a internet, des d’on descarreguen les dades i aplicacions que necessiten. Només funcionen amb aplicacions de l’entorn Google, però aquesta aparent limitació els fa molt ràpids i segurs (i barats). Són ideals, per tant, per fer servir en entorns educatius.

En el cas nostre, fou l’escola la que els va demanar expressament quan l’AFA es va oferir a col·laborar monetàriament per lluitar contra la bretxa digital agreujada per la crisi del coronavirus. El model finalment adquirit és l’ACER C933 i en total han costat prop de 3.000 €. L’escola, per la seva part, ha comprat un armari amb carregadors per guardar-los. Els ordinadors es faran servir des de primer fins a sisè i es cediran temporalment, en cas de confinament, a les famílies amb dificultats socioeconòmiques o que no disposin d’ordinador. Contacteu amb l’AFA o amb l’escola per saber més detalls de les condicions del préstec.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *