Aprofitant les colònies, les noies i nois de 6è ens hem endinsat en el món de l’estadística. Com?
Hem fet un doble estudi estadístic de diferents aspectes. Un, sobre una mostra de 23 alumnes (participants) i el segon, sobre una mostra de 26 alumnes (grup). Els aspectes valorats (entre 0 i 9) han estat: percepció general, activitats de neu, activitats en temps lliure i el menjar. I ho hem recollit en un full de càlcul.
I totes aquestes dades, les hem expressat en diferents diagrames.
![](https://agora.xtec.cat/ceipmescolacasas/wp-content/uploads/usu1999/2020/03/IMG_20200309_124743-300x193.jpg)
![](https://agora.xtec.cat/ceipmescolacasas/wp-content/uploads/usu1999/2020/03/IMG_20200309_125003-190x300.jpg)
![](https://agora.xtec.cat/ceipmescolacasas/wp-content/uploads/usu1999/2020/03/IMG_20200309_124609-300x203.jpg)
![](https://agora.xtec.cat/ceipmescolacasas/wp-content/uploads/usu1999/2020/03/IMG_20200309_124539-300x211.jpg)
![](https://agora.xtec.cat/ceipmescolacasas/wp-content/uploads/usu1999/2020/03/IMG_20200309_124640-1024x823.jpg)
![](https://agora.xtec.cat/ceipmescolacasas/wp-content/uploads/usu1999/2020/03/IMG_20200309_124721-1024x851.jpg)
En aquest projecte hem descobert paraules i expressions com mostra, variable, mitjana, mediana, rang, moda, %, graus d’un angle, tipus d’angles, elements del cercle i la circumferència, regla de tres o proporcionalitat directa…, hem utilitzat eines com el regle, el transportador, el compàs
Però el més important, hem sabut explicar-ho utilitzant un llenguatge apropiat, hem sabut relacionar conceptes diversos, adonar-nos si anàvem bé o havíem de canviar i buscar altres solucions, treure informació d’un gràfic i, sobretot, gaudir del treball en grup aportant cadascú la nostra.