PROGRAMA PLA DE CONSUM DE FRUITES A LES ESCOLES

El nostre centre participa  aquest curs en el Pla de consum de fruita a les escoles. És una iniciativa de la Unió Europea que a casa nostra es fa efectiva mitjançant una acció coordinada dels departaments d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, de Salut i d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.

Durant el curs escolar, una setmana de cada mes, es distribuirà fruita seleccionada segons l’estació de l’any, la  proximitat de producció i la qualitat. És repartirà la fruita entre els nens i les nenes de 4t a 6è  de primària a l’hora de l’esmorzar

Els objectius són:
  • Informar sobre els beneficis d’augmentar el consum de fruites i sobre la seva diversitat, trets, producció, estacionalitat.
  • Proposar el consum de fruites com una alternativa excel·lent al consum d’altres aliments amb menys qualitat nutricional.

I aquesta és la proposta  de calendari per aquest curs

Desembre:  Mandarina i Raïm

Gener: Pera DOP , Poma IGP, mandarina

Febrer: Taronja IGP , Plàtan IGP, Pera DOP

Març: Taronja IGP , Plàtan IGP, Pera DOP

Abril: No hi haurà repartiment

Maig: Albercoc , tomàquet cherry

Juny: Cirera , Préssec, Nectarina

Esperem que amb aquesta iniciativa tots i totes ens conscienciem de la importància d’una alimentació saludable.