Visita als Instituts de Parets: La Sínia

VISITA INSTiTUT LA SÍNIA

La Sínia, també és un institut de Parets del Vallès i ens va agradar molt tot el que feien.

Primer de tot, ens vam reunir tots  a la biblioteca, i en Pitu, que és el director de l’institut, amb un PowerPoint, ens va explicar totes les festes, colònies, tallers, assignatures i moltes coses més de les que feien.

Ens va explicar el que era una sínia i el perquè li havien posat aquell nom a l’institut.Una sínia era una màquina que elevava aigua i la movia. Com que l’institut la Sínia està situat al voltant de molts camps, i anys enrere i havien sínies en aquells camps, doncs van decidir de posar-li aquell nom.

També ens va dir els horaris. Entraven a les vuit del matí a l’institut, i marxaven  a les tres de la tarda.

Una cosa que en Pitu ens va explicar, va ser que en ves de estudiar francès, italià, portuguès  o altres llengües que provinguessin del llatí, els nens intentaven traduir receptes o petits llibres en altres llengües que s’assemblessin al català o al castellà.

Més tard, vam anar a les classes per veure els alumnes, i també el que estaven fent.

Ens van explicar que tenien dues hores del pati. La primera que era de mitja hora i que anaven al camp gran de futbol, i la segona hora que era de deu minuts, i anaven al camp petit.

J.M

Aquí teniu més fotografies de la visita