Avaluació i millora

L’avaluació entesa com un procés de millora continua, porta implícit ser un projecte viu que es va modificant en funció de la realitat i els resultats que vagin esdevenint. Això no obstant, trobem tres moments diferenciats:

  • Avaluació continuada: es realitza mitjançant el seguiment i revisió de les diferents activitats planificades per determinar el seu grau d’acompliment a partir dels seus corresponents criteris. Aquesta la realitza persona responsable, que s’indica en cada fitxa de les activitats, en el moment de la finalització d’aquesta.
  • Avaluació anual: a l’inici de curs els objectius temporitzats per aquell període s’incorporaran la Programació General Anual de Centre (PGAC). En finalitzar el període escolar, l’equip directiu mitjançant la Memòria Anual farà el seguiment i recull de les evidències de l’assoliment dels objectius. Aquesta tasca es troba liderada per la comissió digital, que aprofitarà per revisar els objectius establerts per al present i vinent curs, tot   determinant la modificació, si fos necessari. 

Avaluació final: quan l’EDC està arribant al final de la seva planificació, que s’ha temporitzat a un termini de diversos cursos, es recullen totes les avaluacions anuals per tal  de prendre una decisió en el si de l’equip directiu. Actualitzar-la, per tant, plantejar-se una nova diagnosi i iniciar un nou pla o modificar l’existent amb les dades que es disposen.

Objectius de l’Estratègia Digital de Centre Indicadors Criteri d’assoliment 
1 Crear espais per fomentar el debat, l’avaluació i l’intercanvi d’informació sobre l’ús de la tecnologia digital al centre per afavorir la millora continua % Feedback de satisfacció Favorable

% de docents que participen en els espais de debat, avaluació i intercanvi d’informació sobre l’ús de la tecnologia digital al centre.

75

80

1.1 Redactar temes a debatre (Comissió EDC) Nombre de temes definits 3
1.2 Crear calendari de trobades i dur-les a terme de manera trimestral. Nombre de trobades planificades del curs. 3
2 Definir el desplegament complet de la competència digital de l’alumnat % Matèries han adaptat les seves programacions incloent el desplegament de la competència digital 80
2.1 Adaptar el document de Dimensions Digitals del centre al nou currículum (Comissió TAC) S’ha adaptat el document al nou currículum
2.2 Assegurar els continguts digitals de manera transversal en diferents matèries. S’ha creat el document i s’ha incorporat al Pla de cultura digital del centre.
2.3 Definició de la rúbrica d’avaluació de la competència digital per cada nivell. Creació d’una rúbrica per nivell.
3 Definir la formació permanent del professorat dirigida a l’assoliment de la competència digital docent. Existeix carpeta amb la totalitat d’aplicacions essencials i està inclosa al Pla d’acollida.
3.1 Recull d’aplicacions i programes digitals que haurien de saber utilitzar els docents a partir de les necessitats del centre, dels mestres i dels alumnes. Existeix el document amb la llista de programes
3.2 Creació del pla d’acollida digital del professorat S’ha creat el document d’acollida digital del professorat i s’ha penjat a l’àrea de cultura digital
4 Fomentar la formació contínua del professorat del centre, l’aprenentatge entre iguals, i l’intercanvi d’experiències didàctiques i metodològiques % del professorat valora positivament les sessions de formació realitzades

% de professorat que participa en formació contínua, aprenentatge entre iguals i intercanvi d’experiències didàctiques i metodològiques.

80

80

4.1 Dinamitzar formacions digitals docents en forma de càpsules formativas per millorar la Competència digital Docent. Realització d’una formació trimestral Fet
4.2 Realització de la Formació Interna de Centre Percentatge de participació a la FIC 80
5 Millorar la competència digital de l’alumnat % d’alumnes que aconsegueixen un nivell AN de competència digital determinat. 80
5.1 Promoure la creació de contingut digital S’ha realitzat la graella de control amb les competencies digitals treballades. Fet
5.2 Conscienciar del dret d’autoria Nombre d’activitats d’aula amb utilització dels referents en drets d’autoria per nivell al curs. 3
6 Millorar les pràctiques d’avaluació amb eines tecnològiques. % del professorat utilitza eines digitals variades per avaluar diferents competències. 80
6.1 Inclusió de la utilització d’instruments d’avaluació variats de l’assoliment de la competència digital, (classroom, kahoot, Quizziz) en les assemblees pedagògiques.. Realització d’una asemblea pedagògica anual.(claustre pedagògic) 1