Trobada d’escoles verdes

El dia 9 de maig el Comité Ambiental de l’escola Les Moreres vam anar a Cassà de la Selva amb autobús per assistir a una trobada d’Escoles Verdes. Vam fer quatre activitats relacionades amb els ocells. El primer taller va ser anellament d’ocells: els ocells quedaven atrapats

en unes xarxes i després els hi posaven una anella a la pota per deixar-los identificats. Vam aprendre a distingir el mascle de la femella. La femella no té plomes a la panxa perquè pugui incubar els ous.El segon taller es tractava d’observar cranis d’ocells, plomes i altres mostres; però no només d’ocells, també vam veure un crani de guineu, una closca de tortuga  etc…. Ens van explicar que, en funció del bec, podem saber què mengen.La tercera activitat consistia en fer menjadores d’ocells: clavàvem cacauets en un tros de filferro fins tenir una tira. Ens van ensenyar que les millors caixes niu son les de fusta.L’última activitat va ser una passejada pel bosc per saber distingir el cant dels ocells. Hi ha dos tipus de cant: el cant melòdic i l’avís. El falciot no es pot impulsar perquè té les potes molt curtes i, en el cas que ens en trobem un a terra, l’hem d’agafar amb cura i fer-li un  petita empenta per fer-lo volar; si tot i així no vola, hem de deixar-lo en un lloc elevat i trucar als Agents Rurals.

Ens va agradar molt i vam aprendre moltes coses.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *