Inclusió educativa de tot l’alumnat

L’escola Inclusiva és un dels nostres eixos d’actuació. Potenciant un ambient acollidor, afectiu i solidari on tot l’alumnat se senti atès i on es tinguin en compte les necessitats educatives i les diferents capacitats d’aprenentatge. Sempre des d’una mirada potenciadora i no limitadora, induint expectatives d’èxit en tots els alumnes.

Els alumnes s’han de sentir capaços d’aconseguir els seus objectius fugint d’etiquetes limitadores.

La nostra escola compta amb una aula SIEI, Suport Intensiu Ensenyament Inclusiu (per nosaltres anomenada aula Alegria). És un recurs de zona, on atenem alumnat  amb necessitats específiques especials, sempre per a casos concrets i amb coordinació amb l’EAP (Equip d’Assessorament Psicopedagògic). Els infants del SIEI reben el suport d’un/a mestre/a d’educació especial i d’un/a educador/a, però són responsabilitat de tot l’equip docent. Van al seu grup de referència i aquest espai s’adapta a les necessitats i possibilitats del alumnes.

Com a mostra d’aquesta nova mirada i per enfortir la cultura de centre, hem canviat els noms de les aules d’atenció a la diversitat. L’aula SIEI en diem l’aula Alegria i l’aula d’EE li diem aula Impuls.