La Pau canta caramelles al mercat de Sant Sadurní

El passat 4 d’abril, l’alumnat de segon de l’escola va sortir al carrer per cantar caramelles al mercat de la vila. Les caramelles són cançons alegres i festives, amb lletres que parlen de la Pasqua, la primavera, la natura renovada i altres temes relacionats amb la temporada pasqual.

L’Alt Penedès és una comarca amb una gran tradició de caramelles que amb el pas dels anys s’ha anat perdent en alguns indrets. Des de l’escola, ho veiem com una gran oportunitat d’aprenentatge per mantenir viu el folklore del nostre país, a més de treballar la llengua i les cançons populars catalanes.

Es tracta d’una activitat que l’alumnat ha gaudit molt, no només per la dolça recompensa (nombroses llaminadures al cistell), sinó també per la complicitat i la reacció emotiva de la gent que voltava pel mercat, especialment aquells d’edat avançada a qui les caramelles porta records entranyables.