Recerkids

Aquest segon trimestre l’alumnat de 5è i 6è està treballant dins el programa de recerca Recerkids, un programa impulsat per la Direcció General de Recerca del Departament de Recerca i Universitats de la Generalitat de Catalunya, que té com objectiu principal apropar a les escoles l’activitat científica que duen a terme les universitats i els centres de recerca de Catalunya.

Els objectius d’aquest programa són:

• Familiaritzar l’alumnat d’educació primària amb les característiques, la metodologia i les eines del treball científic.
  • Promoure la creativitat i la innovació entre l’alumnat, així com la capacitat de resoldre interrogants i reptes mitjançant el mètode científic.
  • Fomentar vocacions científiques entre els nens i les nenes, despertar-ne la curiositat intel·lectual i potenciar l’actitud d’observació i d’anàlisi del món.
  • Treballar la ciència de manera pluridisciplinària, integrant també altres coneixements i capacitats (llenguatge, art, comunicació, pensament lateral).
  • Donar a conèixer entre el públic escolar l’activitat científica que duen a terme les universitats i els centres de recerca de Catalunya.
  • Establir lligams entre la comunitat científica i l’educativa, tot fomentant el diàleg i l’intercanvi de coneixements entre professionals de la recerca, professorat i alumnat.

Aquest curs, Recerkids se suma a la commemoració del centenari del naixement de Joan Oró. És per això que els temes seleccionats per a l’edició d’enguany tenen relació amb la tasca de recerca d’aquest científic: l’astronomia i l’origen de la vida.

Tot l’alumnat ja està immers en l’experimentació de les preguntes que s’han plantejat i amb ganes d’aconseguir els primers resultats per tal de comprovar si les seves hipòtesis són correctes.

Gràcies a aquest projecte, els nens i nenes es posen a la pell de científics tot utilitzant el mètode científic.