i4 i i5

16 d’abril de 2020

Hola famílies!

Avui en primer lloc, us deixo l’enllaç al Musijoc, el joc musical on-line per jugar en família que us van fer arribar les tutores. L’hem creat tres mestres de música que som molt amigues. Ens ho hem passat molt bé fent-lo i hi hem posat molta il·lusió esperant que us faci passar una bona estona en família.

Desitjo que aquests dies per casa tot us estigui anant bé. Imagino que hi deu haver moments de tot… Per reforçar rutines i hàbits d’autonomia, us comparteixo unes cançonetes que han preparat les companyes de l’escola Font de l’Abella. Les podeu utilitzar per fer més amena una rutina que costi: llevar-se, vestir-se, recollir, anar a fer pipí… Proveu a cantar-les per fer aquesta estona més divertida!

Per últim, la proposta musical d’avui: EL JOC DE LES ESTÀTUES! Us convido a fer-la en família per passar una bona estona i activar el cos!

A les sessions de música i dansa utilitzo molt el moviment lliure a partir de diferents propostes: músiques de contrastos, consignes de parts del cos, diferents materials com mocadors, cintes, saquets, instruments de percussió, cèrcols… He preparat aquesta música amb molts silencis. Es tracta de ballar i convertir-se en una estàtua quan la música s’atura. Espero que us divertiu!

14 d’abril de 2020

Estimades famílies!

Quan ens van enviar a casa el mes de març, mentre ens acomiadàvem pels passadissos, als mestres ens semblava molt llunyana la possibilitat de no tornar fins passat Setmana Santa… i ja veieu, ara ni tan sols sabem quan tornarem!

Durant el confinament el dia a dia no és fàcil, i suposo que molts de vosaltres us reincorporeu als vostres llocs de treball, potser teniu familiars malalts o altres dificultats… Des de les quatre parets de casa meva us envio  una abraçada ben forta i el desig que malgrat les circumstàncies pugueu trobar petits espais d’alegria compartida amb els vostres fills i filles.  És amb aquesta voluntat que us faig arribar les propostes de música, pensades amb il·lusió i fetes amb el cor no per donar-vos més feina, sinó perquè pugueu fer una activitat en família que us ho faci passar bé una estoneta d’aquests dies que a vegades es fan tan llargs.

Disculpeu l’entradeta d’avui que és una mica més llarga del normal, ja que davant d’aquesta situació tan excepcional també em sento amb la necessitat de fer-vos arribar un missatge de proximitat i suport. Dit tot això… ANEM A FER MÚSICA!

Necessiteu una peça de tela que tingui una mica de vol (un mocador de seda, un tros de llençol…)

La proposta d’avui és una cançoneta que no trobareu enlloc més, i que és de les primeres que vaig ensenyar als nens i nenes de p3. La vaig adaptar al català d’un vídeo casolà molt mal gravat que vaig trobar un dia per youtube i que no he trobat mai més. És un joc de mocadors pels més petits de la casa. Us n’he fet un vídeo perquè la pugueu cantar.

La proposta continua amb una música de contrastos ràpid/lent per moure’s lliurement ballant amb el mocador. Us convido a ballar amb la música movent el mocador al ritme de la música. Aquesta activitat és d’una pedagoga musical que es diu Núria Camps Barber (Nurcaba) i es dedica a preparar unes sessions de música en família meravelloses. Us deixo enllaçada la seva pàgina web, instagram i canal de youtube on podeu trobar moltes altres propostes, i fins i tot, si us animeu, apuntar-vos a alguna de les seves sessions de música en família per a totes les edats per streaming.

2/4/20

Hola famílies!

Que voleu sortir a fer un petit volt en cotxe? No patiu, que no farem res mal fet… amb la imaginació també ens ho podem passar molt bé! Veniu?

I si teniu ganes de moure una mica el cos… cliqueu aquest enllaç a una dansa que hem treballat a classe de música!

30/03/20

Hola famílies! Continuem un dia més! Avui amb una cançó que pensava ensenyar aviat als nens i nenes de p3, però que els de p4 i p5 ja coneixen molt bé! Espero que us agradi molt i que la pogueu aprofitar per cantar en família.

Hola famílies! Avui us porto dues propostes musicals:

Si teniu ganes de cantar, cliqueu aquí!

• I si teniu ganes de ballar una cançó que hem treballat a classe de música, cliqueu aquí! Són les cançons de l’espectacle “Una poma, un pomer” que vam anar a escoltar fa unes setmanes a l’Ateneu. Ens agrada molt ballar la cançó 5 pometes!

23/03/20

HOLA, HOLA! VOLEU DESCOBRIR LA PROPOSTA DE MÚSICA D’AVUI?

PREMEU AQUESTA CÀMERA…

Si us ha agradat, us convido a fer un vídeo cantant-la i enviar-me’l a laiajansana@ceipladraga.cat

19/03/20

Aquests dies, amb els alumnes de P4 i P5, hem començat a treballar l’audició “Dansa de la fada de sucre”.

Sabíeu que hi havia una vegada una fada molt llaminera que transformava els nens en caramels i després… se’ls cruspia?! La nostra mestra té una vareta màgica i mentre escoltem l’audició ens fa pessigolles fins que sona la música de convertir en caramel i se’ns menja a pessigolles!

Aquí teniu un musicograma molt senzill que permet seguir molt bé l’evolució de la música. Fixeu-vos-hi bé i potser, fins i tot la veureu, la fada!