AFA

L’Associació de Famílies d’Alumnes (AFA) és la forma més efectiva que tenen els pares i mares d’agrupar-se i organitzar-se dins el centre escolar.

És per això que, des de l’AFA, invertim temps i feina per aconseguir que totes les activitats que gestionem, es duguin de la millor manera possible.

L’AFA es troba representada en el Consell Escolar del Centre, el Consell Escolar Municipal, la FAPE (Federació AFA’s Pla de l’Estany) i la FaPaC (Federació d’associacions de mares i pares d’alumnes de Catalunya).

Què fa l’AFA?

• Dona suport a tota la comunitat educativa per tal de millorar la qualitat de l’ensenyament.
    • Promou la participació de les famílies.
    • És un espai de reflexió i opinió sobre el funcionament quotidià de l’escola.
    • Principal interlocutor entre els mestres i el col·lectiu de famílies.
    • Participa en la presa de decisions i en el govern del centre mitjançant el Consell Escolar Municipal (CEM)
    • Administra i gestiona els recursos dels associats.

Els serveis que oferim:

1. Servei de menjador; (Comissió de Menjador)

Dins la gestió de menjador, ens ocupem del control i supervisió de les empreses contractistes, els menús, les incidències, les millores que anem implementant dia a dia, la gestió i manteniment de la cuina.

En aquest sentit, es vetlla perquè la qualitat del servei sigui la més òptima possible amb un preu ajustat per les famílies.

1. Activitats extraescolars; (Comissió d’extraescolars)

Ens ocupem d’oferir una oferta àmplia d’activitats extraescolars als nostres infants dins la franja lectiva (als migdies i una hora després de les classes a la tarda). Així mateix, vetllem perquè les activitats siguin variades i d’interès per l’alumnat amb preus ajustat per les famílies.

Venda de llibres escolars

1. Venda de llibres

Amb la gestió de la venda de llibres, volem ajustar al màxim els preus i sobretot aconseguir bonificacions dels proveïdors de llibres, que repercutiran directament a l’escola, per invertir posteriorment al projecte de Reciclatge de Llibres, dels que tothom se’n beneficiarà.

1. Coordinació de Mares i Pares delegats, volem arribar a totes les famílies i millorar la comunicació entre les famílies i l’escola.

L’AFA també promou la participació de les famílies participant activament en l’organització de diferents activitats:

• Eduquem en família.
    • Sortides familiars.
    •  Carnestoltes.
    • Festa fi de curs.
    • Venda de ponsèties i roses pels alumnes de 6è.

Al mateix temps col·laborem amb l’escola en l’adquisició de material pedagògic i en el manteniment i la renovació dels diferents espais escolars.

L’AFA es finança amb la quota voluntària que aporten les famílies.

Canals d’informació de l’AFA

Les vies d’informació s’estructuren en 3 nivells: Butlletí mensual (a través de la coordinadora de mares i pares delegats), web de l’escola i correu electrònic.

Volem que cada mes pugueu rebre la informació sobre les novetats i activitats que es duguin a terme a través de l’AFA. A partir d’aquest passat mes de març hem activitat el BUTLLETÍ MENSUAL que ho rebran les famílies a través de la comunicació de la seva mare delegada.

Un altre canal és accedint directament a aquest apartat de l’AFA a la WEB de l’escola La Draga.

L’AFA de l’Escola està oberta a totes les famílies i us animem a participar, a aportar les vostres idees o fent-nos arribar les vostres preocupacions. Recordeu que ens podeu fer arribar qualsevol suggeriment a través dels representants de l’AFA del vostre curs, enviant un CORREU a ampa@ceipladraga.cat

Consell Escolar

Hi ha dos classes de consells escolars:

1. Consell Escolar de La Draga. És el màxim òrgan rector de l’escola. Està presidit per el/la director/a del Centre i està integrat per representats a tres bandes: l’ajuntament, l’escola i els pares i les mares.

Funcions: delibera i aprova els diferents serveis i activitats que ofereix l’escola, així com el seu pressupost anual.

1. Consell Escolar Municipal. També està integrat per representants de l’ajuntament, les escoles i els pares i les mares. Val a dir, que el Consell Escolar Municipal representa i coordina el conjunt d’escoles de Banyoles.

Animeu-vos, formeu part de l’AFA, perquè el resultat d’aquesta gran SUMA és l’ESCOLA!