Pla Lector del Centre

El PLEC és un document de centre que pretén ser una guia de referència de tots els membres de la comunitat educativa –professorat, famílies, alumnat…– i que ens permeti crear una línia d’escola per reforçar i millorar la Competència Lectora dels nostres infants.

El PLEC vol ser una eina de fàcil ús, consensuat i aplicable a tots els nivells. Per ser un document útil i vigent, hem de pensar en la seva constant revisió i modificació.

Gràcies al PLEC hem de millorar i optimitzar l’organització, coordinar els esforços perquè siguin més eficaços i recollir tot tipus d’activitats que fomentin la lectura en els seus tres àmbits de treball.

Volem donar als nostres infants estratègies de millora per adquirir la competència lectora (saber llegir), per desenvolupar l’hàbit lector (el gust per llegir) i per saber trobar i tractar la informació (llegir per aprendre).

L’objectiu final és que l’infant faci un bon procés de descoberta de la lectura, gaudint i creixent amb ella, per convertir-se en un “addicte” a la lectura, tot respectant el seu propi ritme i gustos.

PLEC

*L’escriptor Emili Teixidor afirma: “Contagiar el desig de llegir és com contagiar qualsevol altra convicció profunda: només es pot aconseguir, o millor, intentar, sense imposicions, per simple contacte, imitació o seducció… el contagi/contacte més eficaç és l’exemple.” I és ben cert. Els infants tenen els adults com a models. Per això han de veure el pare, la mare, l’oncle, la padrina o la germana… llegint com més sovint, millor.