Carta de Compromís Educatiu

La CARTA DE COMPROMÍS EDUCATIU promou la implicació de les famílies en el procés educatiu dels infants. És imprescindible per assolir l’èxit educatiu i contribuir a la millor integració escolar i social de l’alumnat. És una eina que vol facilitar la cooperació entre les accions educatives de les famílies i  del centre educatiu.

Expressa els objectius necessaris per assolir un entorn de convivència i respecte pel desenvolupament de les activitats educatives i els compromisos que cada família i el centre s’avenen a adquirir en relació amb els principis que la inspiren.

La carta indica uns continguts comuns entre els diferents membres de la comunitat escolar, especialment els professionals de l’educació i les famílies, i són aprovats pel Consell Escolar. El centre i la família formalitzen la Carta de Dompromís amb els continguts comuns en el moment de la matrícula. Aquest document l’han de signar el pare, mare, tutor o tutora legal de l’alumne o alumna i el director o directora del centre educatiu.

*La Llei 12/2009, del 10 de juliol, d’educació estableix explícitament els drets, les llibertats i les obligacions que corresponen a tots els membres de la comunitat escolar.