Hort a l’escola i escola respectuosa amb el medi ambient

La nostra escola creu en el respecte pel medi ambient i l’entorn que ens envolta. Per aquest motiu es fan tot un seguit d’actuacions al respecte:

CICLE ACTUACIONS CONJUNTES ACTUACIONS DE CICLE
EDUCACIÓ INFANTIL
  • tot el material fungible d’ús comú
  • contenidors de separació selectiva
CICLE INICIAL
  • treball de l’hort escolar junt amb EE
CICLE MITJÀ
  • material fungible d’ús comú per a la plàstica i els projectes
  • contenidors de separació selectiva
  • agenda escolar comú
  • visita a la deixalleria i la depuradora (si s’escau)
CICLE SUPERIOR
  • 5è: taller i recollida de mostres del Programa mosquit tigre
ALTRES ACTUACIONS

• Reducció del consum de paper tot fent trameses d’informació a través del Tokapp School.
  • Fer impressió a doble cara sempre que es pugui, fent ús del paper en desús.
  • Restes orgàniques (aula i menjador) al contenidor i/o compostador.
  • Activitats de conscienciació ambiental i forestal.
  • Incidir en tancament de llums i portes de les aules.
  • Conscienciació de l’alumnat per fer ús d’envasos reutilitzables per als esmorzars i aigua.
  • Incidir en el consum responsable de l’aigua: font, aixetes, cisterna del wc. Ús responsable del paper per eixugar mans.
  • Ús de gots i ampolles personals en les festes per evitar envasos d’un sol ús.
  • Recuperació de l’aigua de les gerres del menjador per omplir el dipòsit de reg de l’hort.

A més, comptem amb un hort escolar que dóna als infants de 1r i 2n l’oportunitat de conèixer les plantes, el seu creixement i l’entorn d’un hort de primera mà.