Educació Emocional

Des de l’escola fomentem el respecte i esforç personal: potenciant bons hàbits d’educació per la Salut, bons hàbits alimentaris i autoconeixement a nivell emocional.

Per aquest motiu, participem en iniciatives i programes que es concreten anualment a la PGA:
  • Rentar les dents després de dinar, per l’alumnat que es queden al menjador i les famílies que així ho han decidit posant-los el kit dental a la motxilla.
  • Participació al pla de Consum de Fruites i Verdures a l’escola. Fruita a l’escola.Una setmana al mes es reparteix fruita per esmorzar, informant a les famílies quina s’ofereix a cada moment. Per altra banda l’escola treballa l’esmorzar saludablecada dimecres cal dur fruita i no es permet brioixeria.
  • Projecte del Pla Català de l’Esport. Potenciem l’exercici físic com a font de salut dels nostres infants. També es fan activitats esportives coordinades amb entitats del poble: voleibol, futbol…de forma gratuïta per diferents franges d’alumant. També es participa a les jornades esportives amb l’alumnat de 5è.
    • Proposta Hoquei: Ensenyar a patinar (i5, tercer trimestre, sessió quinzenal dins l’horari escolar), Dins el PCEE tres propostes: Hoquei (1r i 2n, sessió setmanal, primer trimestre), Curses d’Orientació (segon trimestre). Voleibol, (tercer trimestre) als infants de 4t-5è-6è.
  • Programa de DIPSALUT: “Sigues Tu”. Es fan uns tallers (una sessió setmanal) que treballen habilitats per la vida. És un conveni entre el Departament d’Ensenyament i Salut. Les activitats són: Teatre. “El viatge de les emocions”, la Bleda a 1r, “El cas del Doctor Hopper” amb Pere Hosta a 5è. Activitat de dinamització “Paraules amables” a 4t, Activitat de “Prou abusos” a 6è (realitzada pels serveis comunitaris de l’INS Caldes), i la formació en Claustres sobre consciència corporal i benestar emocional de Tirabuixó.

• SERVEIS EXTERNS QUE TREBALLEN L’EDUCACIÓ EMOCIONAL A L’ESCOLA:UAO– (Unitats d’acompanyament i orientació): Atenen un infant del centre una hora a la setmana amb risc d’absentisme per poder fer la prevenció de cares a l’institut. Va dirigit a 6è.

Tallers grupals “donem veu a les emocions”. Treballem emocions amb infants que tenen algun tipus de risc social per empoderar-los. Es treballa a través de dinàmiques de grup, escolta activa, acompanyament emocional… durant l’hora de menjador de forma quinzenal. Es fa un grup de 1r a 3r i un de 4t a 6è.  Activitat organitzada per educadores socials dels Serveis Socials de Caldes.