Alumnes

  • Google Workspace

Cada alumne/a de l’escola disposa del seu compte personal i intransferible, format per nomcognom@escolajosepnin.cat que li permet poder obrir els diferents serveis de Google Workspace.

Per assegurar que els infants trobaran un entorn del tot correcte i adequat s’han activat alguns dels serveis potencials de l’eina:

  • Classroom (aulari virtual)
  • Drive i Documents (eines de treball)Adiós a tu cuenta gratis de G Suite en julio: Google obligará a pagar por Workspace
  • Meet (videoconferències amb les famílies o amb alumnes, en cas de malaltia)
  • Gmail

 

Utilització del  Google Workspace                                                                

L’ús i els serveis de Google Workspace estan disponibles per la comunitat de l’Escola Josep Nin i en pot fer ús qualsevol persona que tingui identificació única del centre.

Els comptes de Google Workspace for Education estan creats i utilitzats d’acord amb les condicions establertes en l’acord subscrit entre l’escola i Google.

Tot l’alumnat disposarà d’un usuari que consistirà en: ” nom + cognom” @escolajosepnin.cat

 

Compromís dels usuaris amb un compte de Google

L’ús del compte Google Workspace per part dels alumnes és exclusivament educatiu. Queda prohibit l’ús d’aquest compte en el registre a pàgines web o aplicacions de caràcter no educatiu, com videojocs o xarxes socials.

No es podrà fer servir l’entorn Google Workspace de l’escola per emmagatzemar, compartir o editar cap tipus de material obtingut de manera il·legal o que no respecti els drets d’autor.

L’ús del compte ha de respectar en tot moment les normes de convivència del centre recollides a la normativa del centre. El seu incompliment pot comportar la limitació d’accés a la mateixa.

 

Administració del compte de Google

És el centre qui gestionarà la creació dels usuaris i les contrasenyes associades als serveis de Google Workspace, sempre amb finalitats pedagògiques.

Cada alumne disposarà d’un únic compte de Google Workspace de  l’escola per ús exclusiu a l’àmbit escolar i educatiu. Aquest compte és personal i intransferible, és una falta greu facilitar o oferir accés a persones no autoritzades.

Quan un alumne deixi d’estar matriculat a l’escola, es procedirà a eliminar el seu compte.

L’escola es reserva el dret a condicionar el desplegament de les aplicacions segons criteris pedagògics i l’edat dels alumnes.

Els docents podran consultar el registre de les accions que realitzen els alumnes, consultar el seu historial de navegació, entrar al correu dels alumnes i veure els mails que han enviat o rebut i entrar als documents que han generat encara que no els hagi compartit amb ningú.

En el cas que hi hagi indicis que el compte d’un alumne es pugui veure involucrada en casos greus de disciplina com ciberassetjament, podrà ser intervinguda, suspesa i/o supervisada per la Direcció del centre.

El centre no es fa responsable de l’ús indegut del recurs i dels seus continguts per part dels usuaris. L’usuari/a, acompanyat/da dels seus tutors legals, serà l’únic/a responsable de les infraccions en què pugui incórrer o dels prejudicis que pugui causar per un ús inadequat dels seus serveis o dels seus continguts.

 

Autoritzacions

Tots els alumnes hauran de tenir obligatòriament l’autorització d’ús dels serveis per part dels seus responsables legals.

 

  • Competències bàsiques de l’àmbit digital

Segons el decret 175/2022, de 27 de setembre de 2022, d’ordenació dels ensenyaments de l’educació bàsica a Catalunya; la competència digital passa a formar part de les 8 competències clau, que es recullen en el perfil de sortida de l’alumne/a, i que aquest/a a ha d’assolir durant l’etapa de l’educació bàsica.

Competència digital (CD)
La competència digital implica l’ús segur, saludable, sostenible, crític i responsable de les tecnologies digitals per al desenvolupament i benestar personal, per a l’aprenentatge, per a la feina, per a l’oci i per a la participació en la societat.
Inclou la gestió de dispositius i aplicacions digitals (maneig, configuració, manteniment), l’alfabetització en informació i dades, la comunicació i la col·laboració, l’educació mediàtica, la creació de continguts digitals (inclosa la programació), la seguretat (inclòs el benestar digital i les competències relacionades amb la ciberseguretat), assumptes relacionats amb la ciutadania digital, la privacitat, la propietat intel·lectual, la resolució de problemes i el pensament computacional i crític.

Consulta aquí l’apartat del decret 175/2022 dedica a la competència digital (pàgines 39-40 i 455)