SITUACIÓ D’APRENENTATGE: LES BOTIGUES D’I5

Aquesta situació d’aprenentatge sorgeix a partir d’una sortida pel poble per visitar les botigues i comerços. Durant la passejada vam observar i visitar els comerços del poble: el forn de pa, la fruiteria, la peixateria, la farmàcia, les botigues de roba… Al arribar a l’escola vam fer una conversa sobre tot el que havíem vist i al veure’ls tant motivats els vam proposar de fer les nostres pròpies botigues. A partir d’aquí vam començar el treball de les botiges.

Aquesta situació d’aprenentatge pretén plantejar als infants el repte de crear botigues, invitant-los a la reflexió, a ser conscients de tot el que es necessita per crear una botiga (espai físic, elements i productes, cartells, diners…) i crítics amb els seus pensaments, respectant la diversitat i oferint propostes significatives i reals.

La finalitat és el coneixement de l’entorn proper dels infants, saber identificar i anomenar totes aquelles coses que es venen a les botigues, així com conscienciar-los per un consum responsable fomentant el treball en equip.

Per finalitzar el treball i com a producte final, els infants d’ I5 van elaborar les seves pròpies botigues i van convidar a comprar als alumnes de 4t. Va ser una experiència molt profitosa per a tots i totes.

Al següent enllaç podreu visualitzar les fotos, esperem que us agradin!

LES BOTIGUES D’I5