COMERÇOS DEL POBLE (Sortida 4t)

Els i les alumnes de 4t hem passejat pel poble descobrint antigues botigues de la Sénia de fa més de 70 anys.

Primer hem visitat la casa d’Eduardo Arnau, qui ens ha explicat com es feien els “mistos”. Després hem anat a Casa Luisito, una botiga de roba que encara conserva les prestatgeries originals fetes amb fusta de gran qualitat. Aquí ens han explicat que no només es venien tot tipus de teles, sinó que també venien retalls perquè cadascú es cosís a casa el que li fes falta i roba interior.

La passejada ha continuat cap a la fàbrica de xocolata, tot i que no hem pogut visitar la casa sí que hem gaudit de l’exposició que es troba a l’antic Ajuntament de La Sénia. Allí hem tastat un tros de xocolata pur i ens han explicat els seus orígens i la seva elaboració.

Una altra parada al nostre viatge enrere en el temps ha sigut a l’antic forn del poble, on Elena, la néta i filla de forners ens ha mostrat les eines que feien servir per fer la massa i coure el pa al forn de pedra que encara es conserva

L’última parada del nostre recorregut ha estat a la fàbrica de fideus, tot i que avui en dia desenvolupa una altra feina molt diferent, és un estudi de fotografia! Allí dins, la senyora Primitiva, que va treballar ja fa molt a la fàbrica de fideus, ens ha explicat com es feien manualment les bovines de fideus i es venien en paperines.

Ha estat una sortida molt interessant perquè els nostres alumnes coneixen un poc més de com es vivia abans en el seu poble.

Agraïm gustosament a Eva per fer-nos de guia d’aquesta ruta tant interessant i també al Centre d’Estudis Seniencs, a la Regidoria d’Ensenyament de l’Ajuntament dins del Projecte Fem Poble.

Mireu les fotos al següent enllaç: