Acció de neteja al Riu Sénia – Let’s Clean Up Europe

La nostra escola forma part de la Xarxa d’Escoles Verdes de Catalunya. Durant el curs escolar realitzem algunes accions i activitats amb l’objectiu d’afrontar, des de l’educació, els nous reptes i valors de la sostenibilitat.

Una d’aquestes activitats, va ser la que va realitzar l’alumnat de quart el passat 11 de maig dintre del projecte Let’s Clean Up Europe. Es tracta d’una acció comuna a tota Europa per conscienciar sobre la quantitat de residus que llencem i promoure accions de sensibilització a través de la recollida de residus abocats a marges de rius, platges, boscos… Aprofitant el nostre entorn proper, vam anar al Riu Sénia, concretament, a la zona de la Font del Draper, la Peixera i el Molí l’Abella.

La valoració que fem de l’activitat és molt positiva. A la Sénia tenim un entorn preciós, però cal respectar-lo i cuidar-lo. Des de l’escola intentem transmetre aquests valors d’estima per la natura al nostre alumnat i, al mateix temps, sensibilitzar-los i conscienciar-los sobre la quantitat de deixalles que es llencen de manera incontrolada a la natura. Recordeu que el més important no és netejar, sinó no embrutar.