ORÍGENS 2023

L’escola Horta vella suma esforços per donar a conèixer la festa d’Orígens i les tradicions amb diferents activitats que fem al centre.

Tota l’escola fem un esmorzar tradicional de pa en oli i sucre patrocinat per l’AFA i tots col·laborem ,amb la participació de les famílies en l’eix temàtic “Tresors de la història” aportant objectes de valor personal que tingui vincles amb la festa d’Orígens per l’època o per la relació amb els oficis de pagesia o marineria. I aquests objectes ,després d’explicar-ho a la classe, forma l’exposició al vestíbul.

Cada cicle fa activitats concretes que es relacionen amb l’època d’alguna manera, com taller de pastes tradicionals, passejada en carro, sortides per la població per conèixer la història del nostre poble, visita  de l’exposició de maquetes de Juanito Cartes… També s’han realitzat  tallers ofertats per les diferents entitats del poble, com ara taller de sardana, de jota, de morra,…

I a nivell d’aula es treballen continguts diversos com els gegants, els malnoms al poble, els oficis per vincular als infants en l’entorn i la gent del poble.

Ha estat una setmana molt intensa on tant grans com menuts hem  gaudit molt.