Aquest espai serà el canal de comunicació amb les famílies, de difusió de recursos, orientacions educatives i futures notificacions.
Aquí trobareu les tasques i orientacions per a l’alumnat:
CURS |
Email tutors/es |
15 al 19 juny |
8 al 12 juny |
P3
P4
P5
|
P3A-Marga:mtorta2@xtec.cat P3B-Sílvia: sadell@xtec.cat P4A-Judit: jbonfil5@xtec.cat P4B-Tere: mjose3@xtec.cat P5A-Lupe: gbo@xtec.cat P5BMònica:mferras2@xtec.cat |
|
|
1r
|
1A-Evelin: edora@xtec.cat 1B-Ramon: robiol@xtec.cat |
|
|
2n |
2A-Jose: jmiguel8@xtec.cat 2B-Bibiana: bpore@xtec.cat 2B-Josep O: jobiol3@xtec.cat |
|
|
3r |
3A-Lluïsa: mcid223@xtec.cat 3B-Inés: mgarc493@xtec.cat |
|
|
4t |
4A-Pepa: msancho5@xtec.cat 4B-Montse: mespelta@xtec.cat |
|
|
5t |
(5A) Tere i (5B) Martí: hortavellacinque@gmail.com |
|
|
6t |
(6A) Àngela i (6B) Miriam: sisehortavella@gmail.com Josep(mates):jqueral@xtec.cat |
|
|
MÚSICA |
Francesc:fbalagu2@xtec.cat |
— |
|
ANGLÈS |
Olívia: oobiol@xtec.cat Carme: mvernet1@xtec.cat |
|
|
RELIG. |
Rosa M: rsegarr9@xtec.cat |
|
|
EE |
Roser R: rrevert6@xtec.cat |
|
|
ED. INFANTIL | Per a tots els nivells | |
MÚSICA INFANTIL | Bibiana: bpore@xtec.cat | |
ED. FÍSICA | Jusi: jpepiol1@xtec.cat |
|
ED. ESPECIAL | Roser: rrevert6@xtec.cat | |
ED. ESPECIAL | Alícia: aroglan@xtec.cat | |
SIEI | Roser S: rsendra2@xtec.cat |
Tot seguit teniu les orientacions del Departament d’Educació a fi que els alumnes puguen utilitzar diferents recursos educatius:
———————————————————————————-
Orientacions d’Educació Infantil
Cal compaginar temps de joc autònom en què l’infant decideixi què vol fer i com, amb temps i activitats compartides amb l’adult.
Per al temps de joc autònom hem de posar a l’abast de l’infant materials diversos amb els quals pugui elaborar el seu joc: materials per fer construccions, objectes o robes que serveixin per disfressar-se, materials inespecífics (conquilles, bastons, peces de fusta, envasos…), titelles, ninos, cuinetes, contes, fulls, estris d’escriptura…
Pel que fa a les activitats compartides amb l’adult podem fer diferents propostes que ajuden al desenvolupament de les seves capacitats. Per exemple:
● Activitats de comunicació:
○ Llegir contes, demanar als infants que ens els expliquin després, que els acabin de forma diferent…
○ Mirar contes del web de TV3: Una mà de contes.
○ Realitzar un diari i anar-hi incorporant: les anècdotes del dia, retalls d’imatges, petites converses, dibuixos, retalls de paraules de catàlegs…
○ Triar una història o conte i representar-lo amb titelles o escenificant-lo.
○ Inventar històries, dibuixar-les, escriure què hi passa (com ho vulguin escriure).
● Activitats a l’exterior:
○ Sortir a passejar (si és possible) i cercar en l’entorn objectes que tinguin característiques determinades: d’un color determinat, amb una forma determinada, etc.
○ Caminar, córrer, saltar, grimpar, fer equilibris… sempre que sigui possible.
● Activitats d’experimentació, en podeu trobar alguns exemples a:
● Jocs de taula:
○ Parxís, sudoku, trencaclosques, jocs de cartes, etc.
● Activitats en entorns digitals:
○ Enregistrar un àudio o un vídeo amb un conte, una cançó o un relat amb l’infant com a protagonista, i escoltar-lo o veure’l. Comentar amb l’infant què poden fer diferent, com ho poden enriquir…
○ Instal·lar a la tauleta alguna de les apps referenciades al portal Toolbox … i acompanyar els infants en la tria de l’app, en el funcionament i durant el joc.
○ Realitzar els jocs que et proposa el web Edu365
● Col·laborar en les tasques de la llar:
○ Ajudar en la preparació del menjar: pelar fruita, preparar amanides, preparar el berenar…
○ Endreçar l’habitació.
○ Parar taula i recollir-la.
○ Plegar i classificar la roba…
———————————————————————————-
Orientacions d’Educació Primària
Cal compaginar temps de lleure i de joc autònom en què els nens i les nenes decideixin què volen fer i com, amb temps i activitats compartides amb els adults.
Per al temps de lleure i de joc autònom hem de posar a l’abast dels els nens i les nenes recursos i materials diversos amb els quals puguin elaborar els seus jocs: materials per fer construccions, objectes o robes que serveixin per disfressar-se, materials inespecífics, titelles, ninos, cuinetes, contes, llibretes, pintures…
Pel que fa a les activitats compartides amb els adults es poden oferir diferents propostes enriquidores que afavoreixen els aprenentatges. Per exemple:
● Activitats de l’àmbit lingüístic:
○ Redactar un diari explicant que han fet, anècdotes del dia, retalls d’imatges, com s’han sentit… durant els dies que no han anat a l’escola. Pot ser un diari virtual amb enllaços, vídeos…
○ Escriure contes, històries, cançons, poemes… (en diferents idiomes).
○ Planificar i fer un còmic.
○ Enregistrar un audio d’històries, contes, descripcions…
○ Enregistrar, amb material audiovisual, moments de la vida quotidiana i les explicacions, descripcions, argumentacions… que trobin adients.
○ Escoltar audiollibres.
○ Llegir contes, llibres, demanar als infants que ens els expliquin després, que els acabin de forma diferent, que canvïin algun personatge…
○ Visualitzar pel·lícules i altres programes com: InfoK, Dinamiks, Manduka, Una mà de contes, Què, qui, com? Fish&Chips i recollir en el diari idees o aspectes destacats.
○ Visitar museus virtuals i fer relats, dibuixos… de la visita. Buscar informació d’alguna obra que els hagi interessat.
○ Inventar representacions amb joguines, titelles, obres de teatre.
○ Pensar i planificar les vacances escollint llocs a visitar i itinerari a realitzar (google maps).
○ Preparar alguna entrevista d’opinió sobre algun tema del seu interès.
● Activitats de l’àmbit matemàtic:
○ Gràfica de temperatures. Recull sistemàtic de la temperatura que marca el termòmetre cada dia a una mateixa hora del dia durant dues o tres setmanes. En acabar es pot fer una gràfica que reculli aquestes dades tot indicant la mitjana i explicar què s’hi observa. Si no es disposa de termòmetre es pot consultar la pàgina web del Servei Meteorològic de Catalunya.
○ Recull fotogràfic de formes geomètriques. Àlbum fotogràfic que recull fotografies d’elements que podem observar, quotidians, indicant les principals formes geomètriques que hi trobem.
○ Recollida de dades horàries. Recull sistemàtic de dades horàries durant una setmana per a la realització d’una gràfica: temps de dormir, temps de jugar, temps de lectura, temps de veure la tele, etc.
○ On és més barat? Fer una llista de coses que voldríem comprar anotant el preu que té en diferents botigues online. Identificar quin és el preu més barat, el més car i la diferència de diners que ens podríem estalviar si compréssim el més barat.
○ Quina oferta m’interessa? Anotar les ofertes on no hi hagi indicat el percentatge de descompte (per exemple 3×2, segona unitat a meitat de preu, etc.). Intuïtivament decidir quina és la millor. Després calcular el percentatge de descompte que et fan en l’article comprat a cadascuna de les diferents ofertes i comprovar d’aquesta manera si la intuïció ha estat la correcta.
○ Materials autocorrectius de Edu 365.
● Activitats de l’àmbit de coneixement del medi:
○ Els virus.
Què són? Com són? Quins tipus hi ha? Què és el coronavirus? A qui afecta? A totes les franges d’edat? A tots els països? Els antibiòtics poden servir per lluitar contra els virus? Quina diferència hi ha entre un antiviral i una vacuna? Per què no hi ha ara mateix una vacuna contra el coronavirus?
○ Les vacunes.
Què són? Com funcionen? Com es produeixen? Per què no hi ha una vacuna per al coronavirus? Per què és convenient vacunar-se? Com afecta a tota la població que hi hagi grups de persones que no es volen vacunar?
○ Seguiment de la pandèmia.
Consulteu cada dia la informació que donen els mitjans de comunicació i els portals del Departament de Salut com: http://canalsalut.gencat.cat/ca/salut-a-z/c/coronavirus-2019-ncov/. Feu un comentari cada dia sobre la situació (en un blog, en un clip de vídeo, etc.).
○ Visitar ciutats i llocs del món a través del google Earth.
● Activitat d’experimentació i art:
○ Manual de experimentos preescolar Edelin Bravo.
○ Jugar amb jocs de taula, puzzles, tangram, lego, robots, maquetes…
○ Observar, fer fotografies i recollir al diari.
○ Fer fotografies i gravacions de les observacions realitzades.
○ Fer hipòtesi i recerca de com seran les ciutats del futur (smart cities) i les escoles del futur (smart school)
● Activitats amb el mòbil o tauleta:
○ Enregistar un àudio amb un conte, amb una cançó i escoltar-lo. Comentar amb el nen o la nena, què poden fer diferent, com ho poden enriquir…
○ Instal·lar a la tauleta alguna de les apps referenciades al portal Toolbox, Apps educatives validades per docents | Toolbox | mSchools i acompanyar els infants en la seva aplicació.
● Suport a les tasques de la casa:
○ Col·laborar en la neteja de la llar.
○ Ajudar en la preparació del menjar: pelar fruita, preparar amanides, fer el berenar…
○ Endreçar l’habitació.
○ Parar taula i recollir-la.
○ Plegar i classificar la roba…
Comentaris recents