ITINERARI BOTÀNIC PER LA TORRETA

Els alumnes de Cicle Superior van fer una ruta botànica fins al Mirador de la Guardiola. Aquesta era una activitat planificada pels coordinadors d’Escola Verda dels centres Carlles III, IES “Els Alfacs” ,”Horta Vella” i l’alumnat del CFGS d’Educació i Control Ambiental del IEPAAC. La sortida es fa per tal de poder aconseguir signar en un futur un acord de custòdia d’aquest territori amb l’ajuntament i entitats col·laboradores com Plegadis, Cel Rogent i les escoles per tal de millorar aquest entorn i protegir-lo. L’activitat va constar de tres fases:

1. Un treball previ a l’escola: els alumnes van omplir una fitxa informativa de 14 plantes.
  2. Itinerari: durant el recorregut és van fer 5 parades amb 3 o 4 plantes per identificar. En cada parada el mestre donava pistes per trobar la planta i després de localitzar-les. Una parella d’alumnes explicaven què sabien de la planta als seus companys i ells omplien el full de treball de camp corresponent.
  3. Lectura del paisatge: una vegada a dalt del Mirador van gaudir de les magnífiques vistes, van identificar deu indrets i els van situar en un croquis del paisatge.