El cavall i la vaca. Els nostres primers projectes.

Aquest 3r trimestre iniciem el treball per projectes. El tema són els animals de granja. Cada infant n’escolleix un que li agradaria descobrir-ne més coses, exposa als seus companys el perquè de la seva elecció i posteriorment se’n fa la tria. Com molt bé sabeu, a la classe de les Marietes han escollit el cavall i a l’aula de les Papallones han triat la vaca. D’aquí poc realitzarem la sortida a la granja que ens donarà el tret de sortida per seguir investigant.

A través d’aquest article podreu anar veient les fotografies de les activitats realitzades i de les descobertes fetes.

Els iniciem amb moltes ganes i estem oberts i desperts per conèixer de més a prop aquests dos animals.

El cavall

La vaca

Consorci de residus: El drac de 4 colors

Avui dimecres 13 de març hem tingut la visita de l’Anna del consorci de residus. Ens ha explicat un conte molt interessant, el drac de colors, A partir de la narració d’aquest conte hem entès l’ús dels contenidors per a la recollida selectiva i la importància de separar les deixalles. A continuació hem realitzat una activitat per aprendre a separar els residus que consistia en llençar deixalles als contenidors dels quatre colors.

Ara ja sabem on va cada cosa. Una bonica experiència que ens ha ajudat entendre com reciclar!

Fotografies

APJ I3 08/03/2024

Bona tarda famílies!
Avui hem fet un Ara Parlo Jo compartit la classe de les papallones i les marietes! Hem volgut compartir amb la resta de companys i companyes d’infantil una dansa que hem preparat a les sessions de música.
Fent clic en aquest enllaç podreu veure… Llegeix més»

Sortida I3 Mas Banyeres

Els infants i3 hem fet la 2na sortida de grup. Hem anat a Centelles al Más Banyeres on hem gaudit d’un entorn de luxe tot realitzant unes dinàmiques de grup molt interessants que ens han fet passar un dia ben bonic.


 


APJ I3B: Els Ambients

I arriba el 3r Ara Parlo Jo!

Ens encanta pujar a l’escenari i agafar el miròfon per explicar coses als nostres companys i companyes de cicle. Una prova és que va ser escollit el lloc de l’escola on ens sentim més segurs i tranquils el dia de la Pau.

Cada dia ens coneixem més, perdem la vergonya, compartim moments i vivències amb els altres, ens ajudem, parlem millor,… en definitiva ens fem grans!

En aquesta ocasió us expliquem com fem els ambients a l’educació infantil.

Famílies, moltes gràcies per la vostra col·laboració, per assajar a casa el que havia de dir cada infant. Junts fem escola!

APJ I3B Els Ambients

Ambients a infantil. 2n trimestre.

A infantil gaudim i aprenem, en els diferents ambients amb una gran varietat de propostes. 

Nosaltres som els protagonistes del nostre propi procés d’aprenentatge, construint-lo a través del joc, l’experimentació i de la manipulació dels diferents materials. Anem adquirint més autonomia, prenent decisions i en som més conscients.

L’aprenentatge també és més ric amb la interacció amb els infants dels altres grups i nivells. Interactuant amb els companys i companyes podem aprendre altres maneres d’afrontar una situació mitjançant la col·laboració i l’observació.

Volem compartir amb vosaltres alguns d’aquests moments, feu clic a la següent imatge:

Carnestoltes a Infantil, 2023-24.

Durant aquesta setmana els nens i nenes d’infantil hem estat celebrant el carnestoltes.

Cada dia hem hagut de portar una consigna diferent que ens ha anat encomanant el rei Carnestoltes:

  • Dilluns: Cabell pintat o divertit.
  • Dimarts: Vestits d’esport.
  • Dimecres: Portar coses sense sentit.
  • Dijous: Venir amb pijama.
  • Divendres: Al matí: venir mig elegants, mig d’esport. I a la tarda: disfressa lliure.

Com també hem celebrat el dijous gras amb un gran esmorzar de truita, botifarra d’ou i coca de llardons.

I divendres al matí, hem fet uns tallers de carnestoltes on ens hem barrejat I3, I4 i I5: màscares, corbates i corbatins, disfresses i maquillatge i música. A la tarda hem gaudit d’una bona festa plena de gresca i xerinola amb les nostres disfresses i el comiat del rei Carnestoltes.

Ha estat una setmana molt divertida!

Mireu, mireu… feu clic a la següent imatge:carnestoltes | Escola Ponent

 

Setmana de Carnestoltes a i3

El Carnestoltes és una de les festes més esperades pels infants. Poder-la compartir amb els amics i amigues d’escola  ens emociona i ens fa viure moments únics.

Tot va començar divendres 2 de febrer a la tarda quan el rei carnestoltes va fer acte de presència a l’escola per dir-nos les consignes que haviem de portar la setmana vinent: dilluns el cap decorat, dimarts vestits d’esport, dimecres portar coses sense sentit, dijous amb pijama i divendres al matí mig elegant mig d’esport i a la tarda disfressats de temàtica lliure per acabar de rematar-ho amb una desfilada i fi de festa amb molta gresca i xerinola. El dijous també vam celebrar el dijous gras amb un bon esmorzar típic d’aquest dia que ens vam menjar al corralet amb els nostres companys de l’altra i3.

A nivell d’aula també hem proposat altres activitats per acabar de gaudir d’aquesta setmana tant divertida! com disfressar la nostra fotografia a l’hora de plàstica, explicar contes amb aquesta temàtica, tarda de disfresses a l’aula, escoltar i ballar cançons,…

Aquí teniu un recull d’imatges d’aquests dies perquè les compartiu amb els vostres fills/es.