EXPERIMENTACIÓ AL GUERAU DE LIOST
19/02/21L’experimentació és molt més que fer experiments científics. A través de l’experimentació podem provar i descobrir per nosaltres mateixos la validesa d’una hipòtesi. A l’Escola vetllem per capacitar l’alumnat per resoldre situacions i problemes quotidians utilitzant de manera rigorosa i científica el coneixement que aporta cadascuna de les diferents disciplines.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
“Aprenem quan som capaços d’elaborar una representació personal sobre l’objecte, la realitat o el contingut que pretenem aprendre. Aquesta elaboració implica aproximar-nos a l’objecte de manera activa, des de les experiències, els interessos i els coneixements previs que posseïm, i d’aquí deriva el paper actiu tant del professor com de l’alumne. Suposa construir un significat personal i propi de la nova realitat, en un procés d’integració i no d’acumulació.” Solé i Coll (1994)
XOCOLATADA SOLIDÀRIA
16/02/21CELEBREM CARNESTOLTES!
12/02/21Innovamat a l’Escola
08/02/21Lectura silenciosa a l’Escola
01/02/21Cada matí tots els nens i nenes des de P3 a 6è fan lectura silenciosa en arribar a l’aula. L’objectiu d’aquesta activitat és conèixer i utilitzar de manera apropiada tant la llengua catalana, com la llengua castellana, així com la llengua anglesa, i desenvolupar hàbits de lectura.
La lectura autònoma permet:
- L’adaptació al propi ritme de l’alumne.
- L’adquisició d’un millor nivell de lectura per a l’aprenentatge i l’estudi.
- L’execució tècniques i estratègies treballades anteriorment.
- La millora l’ortografia (per la pràctica de la via lèxica)
A més, els docents són models de lectura.
“L’animació a la lectura s’ha de fonamentar en l’establiment d’una relació de plaer entre els infants, els llibres i l’adult que transmet allò que estima” Michèle Cochet.
“Si vols un adult amb un pensament creatiu, de petit explica-li contes; si el vols, a més, savi, explica-li més contes”. Albert Einstein.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Aquesta setmana celebrarem el DENIP
27/01/21El Dia Escolar de la No-violència i la Pau es practica a escoles de tot el món, el 30 de gener de cada any (aniversari de la mort de Mahatma Gandi).
El DENIP propugna una educació permanent en i per a la concòrdia, la tolerància, la solidaritat, el respecte als drets humans, la no-violència i la pau. El seu missatge bàsic diu: “Amor universal, No-violència i Pau. L’Amor universal és millor que l’egoisme, la No-violència és millor que la violència i la Pau és millor que la guerra”.
Enguany, al Guerau de Liost, el celebrarem aquest divendres 29 de gener. Podreu veure un recull de les activitats que han dut a terme els vostres fills i filles als blocs dels seus cursos.
















































