ÚS DELS VALS ESCOLARS

Benvolgudes famílies

Com ja sabeu, el govern de la Generalitat de Catalunya donarà dos vals de 50€ a les famílies dels alumnes de primària per comprar material escolar. L’ajut està destinat als infants d’educació primària escolaritzats el proper curs 2023-24 de centres públics i concertats, els que han cursat d’I5 a 5è de primària. Teniu tota la informació a la web https://valescolar.cat/

Davant d’aquest escenari i perquè les famílies pugueu aprofitar aquest recurs econòmic, des de l’escola i AFA hem acordat organitzar-ho de la manera que us detallem a continuació.

Com heu d’utilitzar un dels vals?

Anar a les botigues Abacus a comprar el llibre i quadern d’Innovamat del curs del vostre fill/a, i un paquet de retoladors Staedtler 326 10 colors

2n-ventall-cast-300x300-1.gif36294.17.jpg

Atenent a què els vals no es poden fragmentar, hem escollit aquests dos productes perquè podreu aprofitar pràcticament el valor d’un dels vals, ja que el conjunt us costarà aproximadament els 50€. Si la compra que feu és inferior als 50€ del val no us retornaran el canvi ni us faran un val per l’import de la diferència, i si és major l’haureu d’abonar.

L’AFA se seguirà encarregant de la gestió i compra de la resta de quaderns, llicències digitals, dossiers fotocopiats, Ubinding, dossiers de projectes de treball… com cada any. En farà una compra a editorials i majoristes aprofitant l’avantatge econòmic que suposa i calcularà una quota conjunta i única per a totes les famílies de l’escola. Properament us comunicaran la quota d’enguany, tenint en compte que les famílies de primària es podran descomptar l’import del llibre d’Innovamat que haureu d’adquirir pel vostre compte (aclarir que no serà exactament del preu de botiga, ja que el preu de majorista és inferior).

L’AFA no comprarà cap llibre d’Innovamat, pel que totes les famílies l’haureu d’adquirir directament a les botigues Abacus.

Tots els alumnes de primària hauran de portar el primer dia d’escola, el 6 de setembre, el llibre d’Innovamat del seu curs i el paquet de retoladors.

Què us proposem fer amb l’altre val?

El podeu dedicar a comprar qualsevol material que pugueu necessitar a qualsevol dels establiments adherits, tipus motxilla, estoig, llibres, elements de papereria, jocs educatius…

Referent al material fungible i didàctic que gestiona l’escola:

Com sabeu, des de l’escola ens encarreguem de la compra del material individual i socialitzat dels alumnes (llapis, goma, pintures, carpetes…), per facilitar l’organització familiar i gaudir de les avantatges econòmiques de la compra conjunta. Els proveïdors amb què habitualment treballem no s’han adherit a aquesta campanya per la dificultat de gestionar els vals de forma individual. Davant d’aquesta situació, hem considerat que seguirem amb la pràctica habitual i que des de l’escola comprarem el material fungible i didàctic individual i col·lectiu, i us girarem la quota acordada pel Consell Escolar al mes de setembre, descomptant l’import del paquet de retoladors al preu de majorista que el comprem (3,50€, enlloc dels 6,15€ de botiga Abacus).

Com activar els vals?

Els vals s’han començat a enviar per correu postal a les vostres llars o els rebreu al llarg de l’estiu. Rebreu dos vals de 50€ cadascun, per un total de 100€ per alumne. Abans d’utilitzar-los els haureu d’activar a través de la mateixa web https://valescolar.cat/ seguint els següents passos:

1- Anar a la secció “Activa els vals”.

2- Introduir l’identificador de l’alumne i el PIN que hi ha als vals. L’identificador de l’alumne el podeu trobar a l’informe d’avaluació del vostre fill/a:

Informe.jpg
3- Introduir el número de telèfon mòbil de l’adult que fa la gestió.

4- Introduir el codi que es rebrà al mòbil.

5- Si tot és correcte, el val quedarà validat.

Entenem i compartim que la situació de cada família és diferent, però conjuntament escola i AFA hem intentat trobar una solució pràctica per a tothom, per aprofitar en la mesura del possible el valor dels vals. La gestió dels vals s’ha de fer des d’empreses especialitzades, i no totes s’hi han adherit.

Us agraïm la comprensió i col·laboració, i quedem a la vostra disposició per a qualsevol dubte.