Tasques escolars durant el període de confinament

Benvolgudes famílies de l’escola

Com deveu haver vist pels mitjans de comunicació, el Departament d’Educació ha enunciat l’allargament del tancament de tots els centres educatius de Catalunya. Això en situa en un nou escenari respecte a la relació de mestres amb els alumnes ja que no es preveu el retorn, com a mínim, fins després de Setmana Santa i amb moltes probabilitats que encara s’allargui més.

Fins ara havíem seguit les indicacions del Departament envers la proposta d’activitats complementàries genèriques i complementàries. Us anunciem que a partir de la setmana vinent, cada dilluns i cada dijous rebreu un missatge al correu de les famílies per a Infantil, 1r, 2n i 3r, i directament al correu dels alumnes per a 4t, 5è i 6è, amb activitats concretes de les diferents àrees per pautar les tasques que puguin fer a casa. De moment considerarem aquestes activitats de repàs o complementàries a la feina que han fet els darrers mesos a l’escola. Si el tancament es perllongués haurem de considerar com fem avançar entre tots els nous continguts de cada curs. Som conscients que el Departament d’Educació va adaptant les seves instruccions a la situació del moment. De moment, us demanem de seguir amb les tasques que us vam proposar a principis de setmana.

Aquestes activitats estan pensades per realitzar-se en el moment que considereu, no establirem un horari concret i ho deixem a l’organització familiar que considereu. Cal que aneu fent un recull de les activitats que ho permetin amb llibreta, fulls, dibuixos… ja que es faran servir com a informació d’avaluació continuada en el seu moment.

Esperem que aquestes tasques ens permetin a tots mantenir el ritme lectiu dels nens i nenes i ajudar en l’organització familiar.

També us fem arribar altres informacions:

– Tenim la previsió de fer-vos arribar l’avaluació del segon trimestre de primària abans de Setmana Santa. En el moment de tancar l’escola les tasques estaven acabades i estem treballant en la seva redacció.

– Anem ajornant les sortides previstes per a les properes setmanes, algunes es podran recol·locar en altres dates de final de curs, però altres segurament no.

– S’han suspès les colònies de segon de finals d’abril perquè la casa ha tancat les seves instal·lacions, estem intentant recol·locar-les per finals de curs.

– S’han ajornat les proves de Competències Bàsiques de sisè, sense nova data prevista.

– Durant aquestes setmanes hi havia previstes moltes tutories amb famílies. De moment queden ajornades amb la previsió de fer-les després de Setmana Santa, i sinó es poguessin fer aleshores, buscarem mitjans telemàtics per fer-les.

– Hem creat perfils de l’escola a Instagram/escolaginesta i a Facebook/escolaginestamatadepera . Us animem a unir-vos-hi per veure-hi informacions d’interès.

Us agraïm molt la col·laboració en aquestes setmanes, us enviem un missatge d’ànims per part de totes les mestres i esperem que aquesta crisi es vagi resolent poc a poc i puguem tornar tots plegats a la normalitat. Us recordem que teniu el correu de l’escola actiu per a fer les consultes que considereu.

Atentament

Direcció Escola Ginesta