El passat dijous 18 de maig, l’alumnat de 6è va rebre amb molta expectació la visita de la Sra. Glòria Vancells, mare d’un alumne del grup de 6è A, per tal d’explicar-nos la seva tasca professional com a psicòloga i Cap de Programes d’Atenció Especialitzada al Centre Penitenciari Brians 2.
Vam poder conversar i reflexionar sobre el concepte de “presó”, i es va evidenciar que teníem massa idees preconcebudes en relació a tot el que envolta el món dels empresonaments i dels seus objectius. Contínuament i de forma molt dinàmica, la Glòria ens va aclarir molts dubtes que anaven sorgint en relació al tracte entre els interns, la situació dels homes i de les dones en les diferents presons de Catalunya, el paper fonamental de la família pel benestar socioafectiu del pres, la reinserció social i laboral, els diferents règims penitenciaris, etc.
Tanmateix vam poder observar l’interior de diferents presons i dels múltiples espais destinats a fer activitats variades…No ens podíem imaginar que hi haguessin presons amb piscina, gimnàs i sala de jocs!. Un gran equip d’educadors, de psicòlegs, d’educadors socials i d’altres professionals vetllen diàriament per a que aquestes persones desfavorides, per motius molt variats, puguin trobar algun incentiu per tornar a tenir il.lusió i motivació per ser lliures, per treballar de nou i per esforçar-se en ser millors persones per poder iniciar una nova vida en societat i poder formar una família.
Agraïm molt la seva visita perquè ens ha permès conèixer de primera mà la vida a les presons, desmitificant molts estereotips que teníem de moltes pel.lícules i dibuixos animats.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |





