Aquesta setmana hem començat la metodologia per ambients des de P3 fins a P5. Quan treballem per ambients, les classes es transformen en un espai segons una temàtica concreta. Aquests espais permeten als infants relacionar-se, descobrir, crear, explorar, meravellar-se… a partir del joc.
Tenim vuit ambients diferents:
Titelles (per potenciar el llenguatge oral)
Dits fins (per treballar aspectes de la motricitat fina)
Fem art (ambient artístic)
Experimentació (potenciar jocs sensorials)
Construccions (constriccions i reproduccions amb material no estructurat com per exemple pedres, troncs, fustes…)
Mou-te (ambient psicomotriu)
Let’s play (ambient de joc simbòlic amb la cuineta, el mercat, consultori mèdic, animals, cotxes…)
Llums i ombres (ambient d’experimentació i joc amb la llum)
La primera ronda d’ambients es fa de forma dirigida, és a dir, la mestra ha elaborat els grups i ha dirigit l’ambient on toca anar, però a mesura que els nens i nenes han passat per tots els ambients i coneguin bé el funcionament i normativa, se’ls va proporcionant gradualment autonomia per tal que ells i elles puguin anar-se gestionant tant el temps com les preferències de joc.
A continuació us adjuntem algunes fotografies de cada ambient:
FEM ART
MOU-TE!
CONSTRUCCIÓ
TITELLES
EXPERIMENTACIÓ
LLUMS I OMBRES
LET’S PLAY
DITS FINS