ELS AMBIENTS A L’EDUCACIÓ INFANTIL

Aquesta setmana hem començat la metodologia per ambients des de P3 fins a P5.  Quan treballem per ambients, les classes es transformen en un espai segons una temàtica concreta. Aquests espais permeten als infants relacionar-se, descobrir, crear, explorar, meravellar-se… a partir del joc.

Tenim vuit ambients diferents:

Titelles (per potenciar el llenguatge oral)

Dits fins (per treballar aspectes de la motricitat fina)

Fem art (ambient artístic)

Experimentació (potenciar jocs sensorials)

Construccions (constriccions i reproduccions amb material no estructurat com per exemple pedres, troncs, fustes…)

Mou-te (ambient psicomotriu)

Let’s play (ambient de joc simbòlic amb la cuineta, el mercat, consultori mèdic, animals, cotxes…)

Llums i ombres (ambient d’experimentació i joc amb la llum)

La primera ronda d’ambients es fa de forma dirigida, és a dir, la mestra ha elaborat els grups i ha dirigit l’ambient on toca anar, però a mesura que els nens i nenes han passat per tots els ambients i coneguin bé el funcionament i normativa, se’ls va proporcionant gradualment autonomia per tal que ells i elles puguin anar-se gestionant tant el temps com les preferències de joc.

A continuació us adjuntem algunes fotografies de cada ambient:

FEM ART

 

MOU-TE!

CONSTRUCCIÓ

TITELLES

EXPERIMENTACIÓ

LLUMS I OMBRES

LET’S PLAY

DITS FINS

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>