ÉS RAÏM?

Aquesta setmana hem finalitzat el projecte que ens ha acompanyat durant part del tercer trimestre. Aviat el podreu gaudir en directe però tot seguit us faré 5 cèntims.

Aquest projecte va sorgir a l’aula de forma espontània, fruit d’un fet real que els hi va generar curiositat i ganes d’investigar:

Que son aquest fruits que tot d’una han aparegut al pati? Hi vàrem començar a fer hipòtesis?

Els passos a seguir per tal de comprovar la hipòtesi són: reunir informació, comparar, donar possibles explicacions, escollir l’explicació més probable i formular una o més hipòtesis. Després de fer tots aquests passos (en la ciència s’anomena el mètode científic) es realitzar una experimentació, en la qual es confirma la hipòtesi o no. Tanmateix, cal remarcar que cada dia fem servir les hipòtesis per resoldre problemes, per trobar una solució i es aquí on cau la seva importància. Per exemple:

  • Problema: al prémer l’interruptor m’adono que la bombeta no funciona.
  • Hipòtesis: si la canvio per una altra i funciona, vol dir que la bombeta s’ha fos.

Els nens i nenes fan moltes hipòtesis, normal

ment fora) del nostre context de creences (pensen diferents als adults, és una lògica més literal, però el sol fet de pensar i exposar-les els ajuda a regular-les de manera significativa pels seus aprenentatges. Aquesta metodologia de treball, molt relacionada amb els projectes, permet als infants pensar, investigar, ser crítics, observar el món que els envolta i ser protagonistes del seu propi aprenentatge.

Per saber que era es va decidir de plantar-ho en 3 torretes amb 3 sorres diferents i depenent el que sortís seria una cosa o una altre. Sorra del pati (els arbres del pati són molt grans), sorra de les gallines (hem plantat coses a l’hort i han crescut), terra negra (alguns a casa l’han fet servir per les plantes).

 

A dia d’avui no ha crescut res, bé si, ha crescut la seva imaginació i les ganes de saber més sobre el que els envolta. Ja que arrel d’aquest descobriment vàrem trobar més fruits al pati que eren i que canvien amb el temps:

 

 

  • Es una cirera?
  • Com es que ha canviat?

Per desgracia, de temps és el que és i hem hagut de tancar el projecte amb moltes hipòtesis per respondre.

  • Si les plantem sortiran cireres?
  • Tot el que plantem creixerà?
  • Quan triga a créixer?
  • Que podem plantar?

Però sempre el podrem recordar i reprendre on ho havíem deixat, sinó

pot ser a la escola potser ho podem fer a casa. I així continuar investigant, pensant, fent hipòtesis i comprovant si son certes o no.

Tots els dracs i les dragones hem gaudit realitzant aquest projecte i han anat creant una recull que els ajudava a recordar què havíem fet, les nostres, algunes paraules, com organitzar-se…

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>