ROSES, LLIBRES I SANT JORDI

Dies de lectura, flors, llegendes i faules, tallers… hem omplert l’escola de literatura i art per celebrar aquesta diada tan important del nostre país.

Durant els dies previs, ens vam començar a ambientar explicant la llegenda de Sant Jordi, omplint els passadissos amb una exposició d’històries relacionades amb la temàtica i preparant punts de llibres per regalar.

Aquesta setmana ha estat molt especial.

Als infants de i3 fins a 2n, dins del projecte “Autors a les aules” i la lectura en veu alta de la Generalitat de Catalunya, ens van venir a explicar un conte que es deia “La Mercè i el seu jardí màgic”. Una història d’ombres xineses inspirada en l’autora Mercè Rodoreda, la seva vida i la seva obra.

A la comunitat de petits, hem estat jugant durant dies al joc simbòlic amb una parada de roses i llibres i el dia de Sant Jordi vam fer un taller de dracs.

A la comunitat de mitjans, vam fer minimons de diferents llibres que havíem llegit prèviament i vam elaborar un llibres de recomanacions. A més, vam fer un taller de roses durant la diada.

A la comunitat de grans, vam fer un taller de joies i una caixeta per guardar-les. També ens vam preparar i representar per grups diferents històries relacionades amb Sant Jordi.

Durant el matí de la diada, vam fer uns padrins lectors especials. Cada fillol/a havia preparat un punt de llibre pel seu padrí/na. Ens vam trobar tots al pavelló i una a una, cada parella es va anar trobant per fer lliurament del regal.

A més, aquesta setmana, cada tarda ens trobem tota l’escola al pavelló i una persona de l’equip docent llegeix una faula del llibres “Les faules d’Isop”. Servint així com a model de lectura.

Per altra banda, l’AFA de l’escola ha fet una parada a Porqueres i Banyoles en la qual han venut rosers i roses amb una decoració feta per ells.

Uns dies molt complets!

Aquí en podeu veure les imatges: