Comunitat dels grans

La comunitat de grans està formada per dues tribus: la tribu verda i la tribu blava. Cadascuna de les tribus integra alumnes de quart, cinquè i sisè.

El nostre horari escolar contempla diferents franges on es treballa de forma molt concreta els continguts d’aprenentatge descrits al currículum i sempre tenint com a objectiu, l’assoliment de les competències.

Pla lector

Cada matí comencem llegint. El pla lector és una iniciativa per impulsar el gust per la lectura. Per aquesta raó dediquem els primers 30 minuts de classe per llegir el nostre llibre, còmic o revista de forma individual. El mestre també serveix com a model lector i ho fa a través de la lectura d’un llibre que a més permet al grup endinsar-se en una història comuna.

Ambients

Durant la franja d’ambients treballem d’una manera competencial i globalitzada diferents aspectes de la llengua catalana, castellana, anglesa i matemàtiques. Concretament, tenim els ambients literaris, els ambients matemàtics i l’anglès. Les tasques que es proposen són obertes, donant peu a la creativitat i l’expressió de l’alumnat. A ambients treballem per plans de treball, que permeten a l’alumne/a ser conscients de les tasques i habilitats que se li demanen i al mateix temps autoavaluar de forma sistemàtica tot els que es va treballant.

• Ambients literaris
  • Ambients matemàtics
  • Anglès

Projectes i entorn

Dediquem quatre franges horàries a projectes transversals que neixen de la vessant científica però segons el moment o la temàtica que s’estigui treballant, poden implicar també altres àrees. A més, ens agrada aprofitar l’entorn que ens envolta i de forma periòdica fem sortides a l’entorn proper.

Tallers

La franja de tallers inclou els següents:

• Educació Física
  • Música
  • Plàstica en anglès
  • Teatre
  • Filosofia

A tallers també s’intenta treballar d’una manera més significativa i competencial, tot i que el punt de partida és diferent segons el llenguatge en qüestió.