Pla lector

El pla lector és una actuació que té com a objectiu afavorir el gust per la lectura i millorar la competència lectora.

Tota l’escola dedica la primers 30 minuts de cada dia a realitzar propostes relacionades amb el pla lector.

En aquesta franja horària comptem amb una primera part de lectura individual lliure (15 minuts), on cadascú pot llegir el llibre, conte, revista,  àlbum il·lustrat, poema… que li vingui de gust; i una segona part de lectura en veu alta (15 minuts), on un lector expert  llegeix en veu alta un fragment del llibre que la tribu està llegint en aquell moment, proporcionant així, un espai de modelatge.

En aquest sentit, potenciem que l’alumnat pugui escoltar diferents gèneres literaris, diferents lectors (referents adults o altres infants de més edat) i diferents idiomes (català, castellà i anglès) amb l’objectiu que s’adonin que existeix una gran varietat de formes d’expressió, comunicació i entonació, i en definitiva, vagin adquirint la seva pròpia essència que els identifica.