Comunitat dels mitjans

La comunitat de mitjans està formada per dues tribus: la tribu vermella i la tribu rosa. Cadascuna de les tribus integra alumnes de primer, segon i tercer de primària.

El nostre horari escolar contempla diferents franges on es treballa de forma molt concreta els continguts d’aprenentatge descrits al currículum i sempre tenint com a objectiu, l’assoliment de les competències.

Pla lector

Cada matí comencem llegint. El pla lector és una iniciativa per impulsar el gust per la lectura. Per aquesta raó dediquem els primers 30 minuts per llegir el nostre llibre, còmic o revista de forma individual. El mestre també serveix com a model lector i ho fa a través de la lectura d’un llibre que a més permet al grup endinsar-se en una història comuna. Oferim diferents tipus de modelatge (mestres, famílies, experts…) per acompanyar a l’alumnat.

Ambients

Durant la franja d’ambients treballem d’una manera competencial i globalitzada diferents aspectes de la llengua catalana, castellana, anglesa, matemàtiques i ciències. Concretament, tenim els ambients literaris, els ambients matemàtics, els ambients d’art & english i els ambients científics. Les tasques que es proposen són obertes, donant peu a la creativitat i l’expressió de l’alumnat. A més a més, tenim la franja d’experiments on potenciem un altre tipus d’agrupament.

• Ambients literaris
  • Ambients matemàtics
  • Ambients científics
  • Ambients d’art & english

Entorn

Dediquem una tarda setmanal a l’entorn proper, des d’on surten projectes i reptes que involucren l’entorn proper i l’hort de l’escola.

Tallers

La franja de tallers inclou els següents:

• Educació Física
  • Teatre
  • Filosofia

A tallers també s’intenta treballar d’una manera més significativa i competencial, tot i que el punt de partida és diferent segons el llenguatge en qüestió.