HA ARRIBAT LA FESTA MAJOR DE BANYOLES!

Ja la tenim aquí! Ha arribat la Festa Major de Banyoles. Durant les darreres setmanes hem estat descobrint tot el que envolta aquesta festivitat: diables, castellers, capgrossos, gegants, cercaviles, barraques, fires…

Hem omplert l’escola de cultura i festa! Ens han visitat algunes de les entitats i alguns membres de la faràndula de Banyoles i el Pla de l’Estany. Hem fet tallers amb les Gàrgoles de Foc i els Esperxats de l’Estany. Algunes famílies implicades en l’organització de la festa major ens han vingut a explicar la història de les barraques i com es munten. D’altres, ens han ensenyat què és un correfoc i tots els elements que en formen part.

Els més grans de l’escola han fet un anàlisi del cartell i han creat la seva pròpia versió per la petita Festa Major del Frigolet que hem celebrat aquest divendres 20 d’octubre. Un divendres ple de capgrossos, músics, balls tradicionals… seny i rauxa, cultura i festa!

Moltes gràcies a tothom qui ha col·laborat durant aquests dies. Estem a punt pel cap de setmana!

Aquí en podeu veure algunes de les imatges: