(PROJECTE PATI)-BANC DE SOTA L’ALZINA

S'ha produït un error en obtenir un àlbum extern. Comproveu l'adreça de l'àlbum. Ajuda.

L’alzina i el seu voltant és l’espai del pati de l’escola que més records i vivències guarda de totes les generacions d’alumnes que han passat pel Frigolet. Ja fa temps que des del projecte pati es vol donar importància a aquest racó…
Dimecres 18 de maig els arquitectes de l’ associació Terram vam venir a l’escola a fer els fonaments del banc de sota l’alzina. Prèviament els nens i les nenes del Frigolet van fer els seus dissenys i els van ensenyar i comentar a en Jesús i en Xevi . Ells a partir de les idees recollides van presentar la seva proposta, un banc en forma d’arrel , el màxim d’ integrat al medi.
Divendres 20 de maig van venir a fer els tallers de pintura amb argila, tapials i la tècnica COB, el primer que van fer va ser ensenyar-nos quins elements formen la terra i les seves propietats.
Dissabte 21 de maig ens vam posar a treballar tècnics, pares, mares, nens, nenes , mestres i simpatitzants. La tècnica que s’ ha fet servir per al banc és la tècnica anglesa de terra-palla (COB). Hem fet el banc a partir d’ unes boles humides formades per terra argilosa, sorra i palla. El que més ens ha agradat han estat les piscines de fang i poder trepitjar amb els peus i remenar amb les mans i sobretot llançar les!!!! Ara només queda esperar unes setmanes perquè el banc estigui ben sec i es pugui fer l’arrebossat.
Volem agrair la col•laboració incansable de l AMPA del Frigolet , de l’Ajuntament de Porqueres, del Claustre i de tots els nens i nenes.

Per portar a terme una actuació d’aquesta mida calen moltes mans i sort que al Frigolet en tenim moltes!!!!

EL PROJECTE