Clubs de lectura

Cada trimestre les comunitats de mitjans i grans realitzen un club de lectura de temàtica variada: còmic, poesia, àlbum il·lustrat… proposat i escollit per les mestres (amb assessorament previ de bibliotecaris i/o recomanacions de persones expertes o bé aprofitant els lots de llibres que facilita la central de Biblioteques).

Aquesta activitat es realitza a nivell de tribu, on els nens i nenes fan una primera lectura a casa i posteriorment, es crea un espai de tertúlia dins l’escola on s’intercanvien opinions combinant el plaer de la lectura i el de la conversa al voltant d’un llibre. Algunes vegades, es convida a una persona externa (bibliotecaris/es, il·lustradors/es, escriptors/es, familiars…) a dinamitzar aquesta activitat. En el debat es poden tractar temes relacionats amb els personatges, l’estil literari, l’acció… i és freqüent derivar cap a experiències personals a partir del que s’ha llegit.