Objectius i actuacions claustre

  • Promoure la innovació educativa per ajustar les respostes als nous reptes educatius amb una voluntat clara de canviar les dinàmiques del nostre entorn. Claustre en continua formació amb l’assessorament i acompanyament de la Fundació Bofill. (Implantació dels ambients a Educació infantil, treball per projectes de P3 a 6è, investigació mitjançant el mètode científic, foment d’activitats intercicles, fadrins de lectura, matemàtiques manipulatives, treball amb tablets a cicle superior,…).
  • Potenciar en l’equip docent una pedagogia que sumi contextos, que aporti solucions per resoldre els problemes de relació, d’aprenentatge i/o conducta. (Que es tingui en compte la personalitat del nen/a i aporti mitjans per millorar-la, que fomenti la implicació i col·laboració entre pares i mestres,…).

  • Fomentem un model organitzatiu participatiu on la informació sigui bidireccional per a que la coordinació i la retroalimentació siguin reals. (Cogestió dels diferents sectors educatius, reunions de cicles pedagògics com a motor de canvi, importància del claustre com a lloc de reflexió i presa de decisions consensuades, Promovent l’aprenentatge en xarxa on la reflexió i el diàleg siguin instruments bàsics pel treball en equip, sessions autoformatives aprofitant el talent dels membres, Sessions de formació Magnet…).

  • Arrelar l’hàbit de l’avaluació com a element important per realitzar una planificació acurada que ens permeti gestionar el fet educatiu amb un grau de qualitat que garanteixi l’èxit en les resolucions preses. (Anàlisi de les diferents proves i treure conclusions formatives, compartir conclusions i marcar línies d’actuació de millora: reforç de la lectura a cicle inicial, programes de millora en la velocitat lectora al cicle superior, sistematització de la millora de l’ortografia, treball de l’expressió oral fent servir la conversa dialògica a tots els nivells,…).

  • Compartim la idea de funció directiva com un element dinamitzador i facilitador, encaminat a aconseguir una estructura flexible, on la comunicació ha de ser oberta i fluida en totes les direccions, i entre tots els individus de la comunitat educativa. (Importància de les reunions formals i informals, compromís de fer arribar a les famílies el que es fa al centre a través de l’AMPA i les reunions de delegats/ades de classe, ...).

  • Fem del treball en equip una eina per enfortir la corresponsabilitat, la participació i implicació de tots els sectors educatius. Mitjançant la cogestió i lideratge distribuït, des dels mateixos membres de l’equip directiu.