Història

Després d’una llarga lluita ciutadana protagonitzada per totes les entitats del barri de la Concòrdia de Sabadell, el 19 de setembre de 1.980 l’ajuntament de Sabadell aprova el plec de condicions de la adjudicació definitiva de les obres del C.P. Font Rosella, que per motius tècnics dels terrenys i desfases pressupostaris, s’havien enrederit.
De forma que el col·legi havia d’estar acabat en octubre de 1.972, l’alumnat del barri de la Concòrdia s’estava ubicant en escoles de barriades veïnes (Carrero Blanco, Samuntada, Rius i Borrell…) amb la problemàtica familiar i social que aquest fet ocasionava a les famílies. També aquest curs 80-81 disposaria de:
4 parvularis en prefabricats
1r i 2n en Font Rosella
3r Tallers Associació de Veïns
4t i 5è al carrer Major.
La primera festa del Font Rosella el diumenge dia 8 de març del mateix any amb activitat dedicades principalment als nens i a les nenes de l’escola. Entre les activitats realitzades van destacar una xocolatada, un concurs de pintura i un cursa infantil. Al final del curs es va realitza la segona festa del Font Rosella el diumenge 14 de juny de 1.981.
El C. P. Font Rosella es va inaugurar el dia 10 de gener 1.982 amb gran alegria del barri. Expliquen les cròniques que en aquelles dates es van fer elusives a les demandes del barri, samarretes, un auca, una cançó que els nens i les nenes cantaven i que van portar en concert a l’any 1.976 a la Plaça de Sant Roc i dues pel·lícules sobre aquest mateix tema. El President de la Corporació Municipal Antoni Farrés va ser l’encarregat de talla la cinta inaugural amb grans aplaudiments de tots els veïns. En pannells situats a l’entrada del col·legi s’explicava tota la història de lluites i reivindicacions dels ciutadans del barri. Cal recordar que la primera classe del Font Rosella es va impartir al solar, a cel obert, on ara està situada l’escola.